Cyber_Folks zaniechał rozwoju platformy Blugento

Kamil ZatońskiKamil Zatoński
opublikowano: 2024-10-10 07:42

Zarząd notowanej na GPW spółki technologicznej Cyber_Folks zdecydował o utworzeniu całościowego odpisu wartości firmy ujętej na nabyciu Blugento. Obniży to wynik operacyjny za III kwartał o 3,9 mln zł, a netto o 1,8 mln zł.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Platforma Blugento była rozwijana przez rumuńską spółkę o tej samej nazwie, w którą Cyber_Folks zainwestował w 2019 r. Polska firma ma 45,84 proc. udziałów w Blugento.

Cała uwaga zostanie skoncentrowana na autorskim rozwiązaniu _Stores, które ma 1,4 tys. płacących klientów (174 pozyskano we wrześniu).

- Tym samym nie widzimy potrzeby równoległego rozwoju Platformy Blugento, opartej na oprogramowaniu Magento. Rumuńska spółka Blugento nadal będzie funkcjonować na rynku i generować przychody, niemniej wobec zaprzestania rozwoju technologii właściwa jest aktualizacja jej wartości – informuje Robert Stasik, wiceprezes Cyber_Folksa.

- Obecnie pracujemy nad najnowszą wersją platformy _Stores 2.0. Do końca 2025 r. chcemy dysponować najbardziej zaawansowaną technologicznie platformą e-commerce w regionie, która może obsłużyć ponad 90 proc. istniejących biznesów e-commerce – dodaje Jakub Dwernicki, prezes Cyber_Folks.

W lipcu br. cyber_Folks sprzedał wszystkie posiadające akcje (33,34 proc.) w spółce Profitroom. Kwota transakcji wyniosła 97,5 mln zł, a po uwzględnieniu kosztów transakcyjnych i podatku od zysku, wpływ środków pieniężnych netto wyniósł ok. 82 mln zł. Transakcja ta zwiększy zysk netto grupy za trzeci kwartał o ok. 46 mln zł.

Cyber_Folks zapowiadała przejęcia, ale w tym roku żadnego nie zrealizowała. Zarząd podkreślał, że nie narzuca sobie konkretnych terminów.