Cyfra+ dostanie 760 mln zł

Wojciech Pysiewicz
opublikowano: 1999-07-20 00:00

Cyfra+ dostanie 760 mln zł

WIĘCEJ NIŻ PLANOWALI: Lew Rywin zakładał wstępnie, że łączne inwestycje w Cyfrę+ pochłoną 600 mln zł. Teraz wiadomo już, że projekt będzie bardziej kosztowny. fot. ARC

Telewizyjna Korporacja Partycypacyjna i Canal+ Polska otrzymają w formie siedmioletniego kredytu 190 mln USD (około 760 mln zł) na dalszy rozwój platformy cyfrowej Cyfra+ i płatnej telewizji Canal+. Uruchomienie pożyczki zagwarantowały w większości ABN Amro i Citibank, a także Banque Paribas.

Właściciel Canal+ Polska — Telewizyjna Korporacja Partycypacyjna (TKP) i operator Cyfry+ spółka Canal+ Cyfrowy, należąca do TKP, zleciły Citibankowi i ABN Amro zorganizowanie kredytu konsorcjalnego o wartości 190 mln USD. Siedmioletni kredyt będzie nominowany w dolarach i złotych. ABN Amro będzie działał jako agent kredytu i agent zabezpieczeń, natomiast Citibank zajmie się przygotowaniem dokumentacji kredytu.

Obiecujące perspektywy

Zdaniem Gasparda de Chavagnac a, dyrektora generalnego Canal+ Polska, 190 mln USD kredytu konsorcjalnego zagwarantuje dalszy rozwój płatnej telewizji Canal+ i platformie cyfrowej Cyfra+, a także pozwoli na utrzymanie pozycji lidera na polskim rynku w obu dziedzinach działalności telewizyjnej.

Zyski za dwa lata

— Szacujemy, że Cyfra+ powinna zacząć przynosić zyski za dwa lata. Wówczas bowiem powinniśmy zwerbować około 500 tys. abonentów, a taka liczba gwarantuje nam opłacalność całego przedsięwzięcia — twierdzi Paulina Krasińska z Canal+.

Zdaniem specjalistów, zdobycie takiej liczby klientów nie będzie proste. Dotychczas plany obu operatorów telewizji cyfrowej systematycznie paliły na panewce. Panują również opinie, że w Polsce jest miejsce wyłącznie dla jednaj platformy cyfrowej. Dlatego strony wielokrotnie próbowały już rozmawiać o fuzji. Nic jednak z tego nie wyszło. Wizja ma się stać wkrótce własnością koncernu UPC, który prolongował ostatnio ostateczne podpisanie umowy o miesiąc.

Stworzenie i dotychczasowe funkcjonowanie Cyfry+ pochłonęło około 280 mln zł. Dziś ma 155 tysięcy abonentów — o kilka tys. więcej niż konkurencyjna Wizja TV.