Cyfrowi kartografowie wejdą na NewConnect

Marcel ZatońskiMarcel Zatoński
opublikowano: 2013-08-12 07:50

Dziś na małym parkiecie debiutuje warszawska spółka Imagis, która zajmuje się produkcją cyfrowych map i systemów nawigacji GPS.

Imagis działa od 1992 r. i przez ponad dwie dekady kilkakrotnie zmieniał właścicieli. Kontrolowała go m.in. giełdowa Calatrava, potem 100 proc. udziałów w niej trzymał PC Guard, który dwa lata temu zapowiadał wprowadzenie producenta map na GPW. Dziś PC Guard ma 66,2 proc. akcji Imagisu, a 7,3 proc. jest w rękach prezesa Marcina Niewęgłowskiego. Oferty prywatne poprzedzające debiut przyniosły spółce pond 20 mln zł, które poszły m.in. na wykup udziałów w spółkach zależnych i zwiększenie kapitału obrotowego. Imagis miał w ubiegłym roku 512 mln zł przychodów — aż 13,5 razy więcej niż rok wcześniej. To jednak głównie zasługa 24-krotnego wzrostu wartości niskomarżowej sprzedaży urządzeń do komunikacji osobistej, do których dołącza swoje oprogramowanie — zaopatruje w nie m.in. sieci marketów Media Markt, Media Expert i Avans. Przychody z podstawowej działalności są znacznie mniejsze. Mapy cyfrowe przyniosły Imagisowi 2,6 mln zł, produkty nawigacyjne — 6 mln zł (w obu tych segmentach sprzedaż spada od 2010 r.), a oprogramowanie GIS, czyli systemy informacji przestrzennej, 3,9 mln zł. Debiutant miał w ubiegłym roku 8,1 mln zł zysku netto.