Cyfrowi sprzedawcy zarobią najwięcej

13-06-2018, 22:00

Nowe zachowana konsumentów wymuszają na firmach zmiany w prowadzeniu biznesu.

Regularna i wydłużająca się aktywność klientów w internecie sprawia, że coraz więcej firm, niezależnie od sektora, decyduje się na wprowadzenie e-sprzedaży.

— Wynika to z jednej strony z potrzeby uniezależnienia się od tradycyjnego modelu sprzedaży, który obecnie mierzy się z pewnymi ograniczeniami, takimi jak np. zakaz handlu w niedzielę. Z drugiej zaś, aby utrzymać swoją pozycję na rynku, firmy muszą pojawiać się w kanałach, które są wybierane przez konsumentów i dynamicznierosną. Chodzi tu zarówno o obecność sprzedażową, jak i komunikacyjno-wizerunkową — tłumaczy Anna Iwanicz z zespołu e-sprzedażowego Michael Page.

Należy pamiętać również o tym, że e-zakupy odbywają się już nie tylko za pośrednictwem stacjonarnych komputerów czy laptopów, ale i smartfonów. Obecnie nawet platformy społecznościowe, takie jak Facebook czy Instagram, w swoich wersjach mobilnych ułatwiają drogę konsumenta do zakupu produktu.

— Zgodnie z danymi Gemiusa, blisko połowa wszystkich odsłon stron internetowych w Polsce pochodzi ze smartfonów. Warto wziąć to pod uwagę, tym bardziej że — wg GlobalWebIndex — zakupy onlinerobi już co druga osoba — zauważa Anna Iwanicz.

Z tego powodu polskie firmy już teraz poszukują specjalistów z szeroką wiedzą informatyczną, dobrym zrozumieniem nowoczesnych technologii, a także rozwiniętymi kompetencjami interpersonalnymi. Dla pracowników oznacza to coraz atrakcyjniejsze oferty pracy. Według „Przeglądu wynagrodzeń” przygotowanego przez firmę Michael Page, dyrektor ds. e-commerce, w zależności od doświadczenia, może liczyć na pensję między 15 tys. a nawet 35 tys. zł brutto. Wynagrodzenie menedżera kształtuje się na poziomie ok. 15 tys. zł, natomiast eksperta z dziedziny automatyzacji marketingu — 12 tys. zł brutto.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Paulina Kostro

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Wyniki spółek / Cyfrowi sprzedawcy zarobią najwięcej