Cyfrowy Polsat poprawił marżę

Kamil Zatoński
opublikowano: 2008-05-14 09:58

Po pierwszym kwartale całoroczne prognozy wyników platformy cyfrowej, sporządzone przez banki oferujące niedawno akcje spółki, wydają się możliwe do zrealizowania. Zwłaszcza, że rentowność EBITDA firmy jest znacznie powyżej celu. Kurs akcji lekko rośnie.

W okresie od stycznia do marca Cyfrowy Polsat zwiększył przychody o 37 proc. do 248,7 mln zł, wynik EBITDA o 83 proc. do 88,6 mln zł (marża 36 proc.), a wynik netto został podwojony i sięgnął 64 mln zł.

Przypomnijmy – miesiąc temu, w czasie IPO spółki, konsorcjum brokerów, oferujących papiery CP, szacowało, że w tym roku spółka zanotuje przychody na poziomie 1,1 mld zł, EBITDA równe 352 mln zł (marża 32 proc.) i zysk netto w wysokości 260 mln zł. Prognozy te zrealizowane są w – odpowiednio – 23, 25 i 25 proc.

Na koniec marca spółka miała łącznie 2,187 mln abonentów, tj. 49 proc. więcej, niż rok wcześniej i 5,7 proc. więcej, niż na koniec 2007 r.

Średni miesięczny przychodów na abonenta spadł z 34,4 do 33,8 zł.

- To był najlepszy kwartał w naszej historii pod względem wyników finansowych. Z 50-procentowym wzrostem bazy abonenckiej, 37-procentowym wzrostem przychodów, marża EBITDA na poziomie blisko 36 proc. i podwojonym zyskiem netto możemy śmiało powiedzieć, że nasze oczekiwania zostały spełnione. Jest to dowód, że obrana przez nas strategia jest właściwa, a konsekwentnie realizowana pozwala na szybkie zwiększanie liczby abonentów i poprawę rentowności – komentuje Dominik Libicki, prezes zarzadu Cyfrowego Polsatu.

O godz. 9.40 za akcje CP płacono 13,15 zł, po wzroście o 1,1 proc. Zysk na akcję, narastająco za ostatnie cztery kwartały, wynosi 0,54 zł. Wskaźnik C/Z równy jest więc 24,3.