W okresie od stycznia do marca Cyfrowy Polsat zwiększył przychody o 37 proc. do 248,7 mln zł, wynik EBITDA o 83 proc. do 88,6 mln zł (marża 36 proc.), a wynik netto został podwojony i sięgnął 64 mln zł.
Przypomnijmy – miesiąc temu, w czasie IPO spółki, konsorcjum brokerów, oferujących papiery CP, szacowało, że w tym roku spółka zanotuje przychody na poziomie 1,1 mld zł, EBITDA równe 352 mln zł (marża 32 proc.) i zysk netto w wysokości 260 mln zł. Prognozy te zrealizowane są w – odpowiednio – 23, 25 i 25 proc.
Na koniec marca spółka miała łącznie 2,187 mln abonentów, tj. 49 proc. więcej, niż rok wcześniej i 5,7 proc. więcej, niż na koniec 2007 r.
Średni miesięczny przychodów na abonenta spadł z 34,4 do 33,8 zł.
- To był najlepszy kwartał w naszej historii pod względem wyników finansowych. Z 50-procentowym wzrostem bazy abonenckiej, 37-procentowym wzrostem przychodów, marża EBITDA na poziomie blisko 36 proc. i podwojonym zyskiem netto możemy śmiało powiedzieć, że nasze oczekiwania zostały spełnione. Jest to dowód, że obrana przez nas strategia jest właściwa, a konsekwentnie realizowana pozwala na szybkie zwiększanie liczby abonentów i poprawę rentowności – komentuje Dominik Libicki, prezes zarzadu Cyfrowego Polsatu.
O godz. 9.40 za akcje CP płacono 13,15 zł, po wzroście o 1,1 proc. Zysk na akcję, narastająco za ostatnie cztery kwartały, wynosi 0,54 zł. Wskaźnik C/Z równy jest więc 24,3.