Choć IV kw. 2009 r. był dla spółki gorszy niż III kw., zarząd chce wypłacić dywidendę i ruszyć z nową ofertą.
W IV kwartale 2009 r. EBITDA, EBIT i zysk netto Cyfrowego Polsatu (CP) obniżyły się w stosunku do III kwartału tego samego roku, kiedy wynosiły odpowiednio 82,5 mln zł, 71,5 mln zł i 60,16 mln zł. Zdaniem prezesa spółki, na wyniki wpłynął przede wszystkim większy koszt pozyskania klientów związany ze wzrostem ich liczby.
— Pozyskaliśmy więcej abonentów, niż zakładał rynek — ocenia Dominik Libicki, prezes CP.
Jego zdaniem, spółka utrzymała dwucyfrową dynamikę wzrostu przychodów z abonamentu w IV kwartale i całym 2009 r. (34,4 zł w trzecim kwartale 2009 r.), a średni przychód na abonenta wśród klientów uzyskanych w IV kwartale był zadowalający.
W II kw. 2010 r. CP ruszy z potrójną ofertą telewizji, radiofonii i internetu, która ma zwiększyć lojalność klientów wobec spółki. Zarząd spółki zapowiedział także rekomendację wypłaty dywidendy za 2009 r. CP może przeznaczyć na ten cel nawet 66 proc. zeszłorocznego zysku.