Czarny czwartek w Agorze!

DI
opublikowano: 08-01-2009, 17:47

Zwolnienia w redakcji „Gazety Wyborczej”. - Pracę straciło m.in. kilku znanych dziennikarzy i redaktorów - dowiedział się „PB”.

- Rozpacz. Tak smutnego dnia w naszej redakcji nie pamiętam – mówi nam znana dziennikarka „Gazety Wyborczej”, która zastrzega anonimowość.
Jak dowiedzieliśmy się z dwóch niezależnych źródeł w czwartek wypowiedziano umowy o pracę wieloletnim dziennikarzom i redaktorom „Gazety Wyborczej”. Wśród nich jest co najmniej kilka znanych nazwisk. Pracę stracił m.in. Wojciech Załuska z działu politycznego, sekretarz redakcji Łukasz Ramlau, Zbigniew Domaszewicz z działu gospodarczego i Maciej Kuźmicz z działu Świat (dwaj ostatni byli wielokrotnie nominowani w ostatni latach do prestiżowej nagrody Press).
- Wielu starszych pracowników wysłano na emeryturę. Młodszych, wśród których nie brakuje osób niedawno przyjętych, zwolniono. Niektórym znanym dziennikarzom zmieniono umowy o pracę. Zaproponowano im przejście na wierszówkę – mówi nam jeden z pracowników Agory.

Dzisiejszy Presserwis informuje, że zwolnienia dotknęły 52 osób, w tym około 40 osób z z warszawskiej redakcji "GW". Kierownicy działów zgodzili się na obniżkę pensji średnio o 10 proc.

Zwolnienia w „Gazecie Wyborczej” nie są jednak zaskoczeniem. Giełdowa spółka poinformowała o takich planach tuż przed Sylwestrem. W komunikacie bieżącym ujawniła wtedy, że zwolnieniami ma zostać objętych do 300 osób. To około 7,5 proc. wszystkich zatrudnionych w grupie.
- O planach redukcji zatrudnienia rzeczywiście informowano. Nikt jednak nie przypuszczał, że pracę stracą tak doświadczeni pracownicy warszawskiej redakcji – mówi nam dziennikarz rozżalony atmosferą w Gazecie.

W grudniowym komunikacie Agory czytamy, że „celem planu poprawy efektywności operacyjnej jest dostosowanie Grupy do trudniejszego rynkowo okresu związanego z oczekiwanym spowolnieniem gospodarczym i kryzysem na rynkach finansowych". Agora wstępnie oszacowała, że koszty zwolnień grupowych wyniosą 8,5 mln zł. Zaznaczyła, że obciążą one wynik finansowy 2008 roku.

Przypomnijmy, że w trzech pierwszych kwartałach ubiegłego roku grupa Agory miała 54,1 mln zł zysku wobec 73,8 mln zł zysku rok wcześniej. Obroty wyniosły odpowiednio 941,8 mln zł wobec 919,8 mln zł. rok wcześniej. Według najnowszych, dostępnych danych w listopadzie 2008 roku rozpowszechnianie płatne razem "Gazety Wyborczej", wyniosło 409 tys. To o 5,5 proc. mniej, niż w listopadzie 2007 roku i o 3,4 proc. mniej, niż w październiku 2008 r.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DI

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Czarny czwartek w Agorze!