Dla zatrudnionych ważne są przede wszystkim stabilność pracy i elastyczność. W trudnych czasach liczą na dodatkową pomoc od pracodawców.
Jak na tle innych krajów Polacy oceniają swoje firmy i jakie mają wobec nich wymagania? Odpowiedzi na te pytania przynosi Workmonitor, badanie przeprowadzone globalnie przez firmę Randstad. Wnioski z raportu: w obliczu trudnej sytuacji ekonomicznej dla Polaków bardzo ważna jest przede wszystkim stabilność zatrudnienia (94 proc.). w pozostałych krajach na ten aspekt wskazało 92 proc. respondentów. Zdecydowana większość, bo aż 80 proc., podkreśla też duże znaczenie elastycznego czasu pracy (w innych krajach 83 proc.). Natomiast 77 proc. pracowników – zarówno w Polsce, jak i globalnie - przyznaje, że istotne są dla nich wartości, którymi kieruje się firma oraz poczucie sensu wykonywanej pracy.
Czy zdaniem pracowników ich firmy pomagają sprostać zwiększonym kosztom utrzymania? Twierdząco odpowiada prawie połowa zatrudnionych na świecie (49 proc.) i w Polsce (47 proc.). Zatrudnieni najbardziej oczekują pod tym względem kolejno: przyznawania premii, podwyżek oraz dofinasowania do innych kosztów związanych z pracą zdalną lub dojazdami. Co ciekawe, Polacy zdecydowanie częściej niż zatrudnieni w innych krajach chcieliby przyznawania comiesięcznej premii inflacyjnej (odpowiednio 54 proc. i 41 proc.).
Poznaj program konferencji “Recruitment Days 2023”, 19 kwietnia, Warszawa >>