Czego pragną kobiety - historia marki L'Oreal

Dorota Wojnar
23-08-2011, 14:12

Złoty kolor, trwała na zimno, pachnący szampon... Eugene Schueller nie ze wszystkiego w życiu mógł być dumny, ale jedno trzeba mu przyznać: wiedział, o czym marzą kobiety.

Chemik i wynalazca, absolwent paryskiej politechniki pierwsze eksperymenty przeprowadzał we własnej kuchni. Wierzył, że dzięki nauce można stworzyć innowacyjne kosmetyki. Badał włosy i w marcu 1908 r. zarejestrował patent na ich koloryzację — Auréale. 30 czerwca 1909 r. założył firmę Société Franćaise des Teintures Inoffensives pour Cheveux, przyszłą globalną potęgę świata kosmetyków. Nazwę L’Oréal przyjęła 4 kwietnia 1939 r. — od pierwszej opatentowanej formuły do koloryzacji włosów Auréale.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Dorota Wojnar

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Czego pragną kobiety - historia marki L'Oreal