
Szacunki ekspertów zakładają, że sprzedaż będzie o 5,9 proc. niższa niż w analogicznym okresie 2022 r., kiedy to zarejestrowano jej wzrost po zniesieniu części blokad związanych z pandemią koronawirusa.
Z kolei prognoza Stowarzyszenia Producentów Samochodów Osobowych (PCS) wskazuje, że w czerwcu 2023 r. sprzedaż tego typu pojazdów wyniesie około 1,83 mln sztuk wobec 1,94 mln rok wcześniej. Takie wartości znacząco in minus odbiegają od szczytowych poziomów sprzed okresu pandemii.
Zdecydowanie lepiej i bardziej optymistycznie wygląda sprzedaż w ujęciu miesięcznym. Rosła bowiem z miesiąca na miesiąc w całym dotychczasowym 2023 r. W ciągu pierwszych pięciu miesięcy dostawy samochodów zwiększyły się o 4,2 proc. w porównaniu z okresem styczeń-maj 2022 r.
W ostatnich tygodniach Pekin rozpoczął sześciomiesięczną kampanię na rzecz ożywienia branży, promuje pojazdy elektryczne na obszarach wiejskich i przedłużył ulgę podatkową na zakup „zielonych” samochodów do 2027 r. Prognozuje się, że sprzedaż tych „czystych” samochodów wzrośnie w czerwcu o 26 proc. do 670 tys. pojazdów w ujęciu rocznym.