Czułe informacje i takież przeboje

Urszula Światłowska
opublikowano: 2005-09-05 00:00

Jeden z największych graczy na radiowym rynku zmienia ramówkę, format muzyczny i hasło. Szykuje się ostra

walka o słuchacza.

Od dzisiaj można usłyszeć nowe Radio Zet. Stacja właśnie zmieniła ramówkę i format. Ale jak zapewnia Kamila Ceran, szefowa działu informacji, słuchacze nie będą mieli problemów z rozpoznaniem swojej stacji. Choć szykuje się wiele zmian — rewolucji nie będzie. Nowa muzyka, liner, twarz radia, hasło, a przede wszystkim — więcej informacji.

— Zmiany wynikają z naszych doświadczeń „papieskich”. Słuchacze rewelacyjnie reagowali na program. Teraz więc stawiamy na kontakt z ludźmi — uzasadnia nowy wizerunek radia Kamila Ceran.

Nowa muzyka, nowe twarze

Zacznijmy od początku. Najpierw hasło. Stare: „Radio Zet — tylko wielkie przeboje” zastąpi „Radio Zet — czułe granie”. Jest to związane z nowym formatem muzycznym, zwanym AC (Adult Contemporary). Czyli piosenki znane i lubiane.

— Chcemy grać muzykę łagodną, dającą spokój i odprężenie, ale nie zmieniamy targetu stacji — zaznacza Kamila Ceran.

Zmienia się muzyka, więc zmienia się i lista przebojów. Zamiast „Bitwy przebojów” będzie „Czuła lista”.

Kolejna sprawa — nowa twarz radia. Rusza kampania reklamowa stacji, w której Madonnę zastąpi Robbie Williams.

— Wybraliśmy Williamsa, bo jego przeboje są niezwykle popularne wśród naszych słuchaczy, a jego wizerunek idealnie pasuje do marki Radia Zet — wyjaśnia Robert Kozyra, prezes stacji.

Więcej newsów

Najważniejsza nowość to więcej serwisów informacyjnych. Między 14 a 17 „Wiadomości” pojawią się co pół godziny, a nie jak do tej pory — co godzinę. O 17 rozpocznie się magazyn informacyjny „Wydarzenia dnia”.

— W magazynie nie będzie gadania non stop, ale przerywane muzyką informacje, podane w nowoczesnej formie — dynamicznie, na żywo — opowiada Kamila Ceran.

Na antenę nie powrócą wprawdzie serwisy sportowe, ale w niedzielę pojawi się magazyn o sporcie.

Nie zmieni się poranna audycja. Tak jak do tej pory informacje będą nadawane co piętnaście minut.

— Poranka nie zmieniamy. Po co zmieniać to, co jest dobre — komentuje Kamila Ceran.

Bezpośredni rywal Zetki, RMF FM, nie komentuje zmiany ramówki konkurenta. W zasadzie...

— Zazwyczaj nie komentujemy zmian u naszej konkurencji, Ale tym razem zrobimy wyjątek. Prezes Radia Zet, Robert Kozyra, chwali się, że ma najlepszy radiowy poranek. Cóż... Zapraszamy do słuchania i — przede wszystkim — sprawdzenia wyników słuchalności — mówi Anna Kozłowska, szef PR w RMF FM.

Nowy profil Radia Zet może zagrozić zbudowanej na informacjach ramówce publicznej Jedynki. Z kierownikiem aktualności Polskiego Radia Andrzejem Żakiem nie udało nam się porozmawiać. Ale już wkrótce okaże się, czy nowe Radio Zet pomiesza szyki konkurencji.