Naczelna Rada Adwokacka zniosła zakaz reklamowania usług przez adwokatów. To oznacza, że mogą zamieszczać informacje handlowe, ale z ograniczeniami dotyczącymi ich treści.
– Zniesienie zakazu reklamowania usług przez adwokatów jest istotnym krokiem w kierunku dostosowania się kancelarii do współczesnej rzeczywistości i potrzeb rynku. Otwiera to nowe możliwości dla adwokatów w promowaniu swojej działalności i docieraniu do klientów, zwłaszcza w dobie cyfrowej transformacji i konkurencji w sektorze usług prawnych – mówi Katarzyna Bórawska, adwokat.
Zauważa, że reklamy adwokatów będą podlegały surowym regułom i zasadom etycznym. Warto podkreślić, że adwokaci mają prawo do informowania o swoich usługach i stawkach wynagrodzeń. Nie mogą jednak wprowadzać klientów w błąd czy umieszczać wspomnianych informacji w nieodpowiednich miejscach. Reklamy muszą być oznaczone jako pochodzące od adwokata. Ponosi on odpowiedzialność za ich publikacje. Nie wolno mu współpracować z firmami pozyskującymi klientów w sposób sprzeczny z prawem.
– Wprowadzenie ograniczeń dotyczących treści reklam adwokackich ma na celu ochronę klientów przed nieuczciwymi praktykami i zapewnienie wysokiej jakości usług prawnych – zaznacza Katarzyna Bórawska.
Zwraca ponadto uwagę, że adwokaci muszą odznaczać się wysokim poziomem profesjonalizmu i wzbudzać zaufanie społeczne.
– Dlatego treść reklam adwokackich powinna być umiarkowana, adekwatna do charakteru usług prawnych i nie podważać godności tego zawodu – podsumowuje adwokat.