Czy adwokaci mogą się reklamować

Dorota ZawiślińskaDorota Zawiślińska
opublikowano: 2023-06-12 20:00

Czy kancelarie adwokackie mogą promować swoje usługi jak każda inna firma? Co zmienia się w przepisach?

Przeczytaj artykuł i dowiedz się:

  • Czy adwokaci mogą promować swoje usługi
  • Jakie są ograniczenia dotyczące treści reklam
Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Naczelna Rada Adwokacka zniosła zakaz reklamowania usług przez adwokatów. To oznacza, że mogą zamieszczać informacje handlowe, ale z ograniczeniami dotyczącymi ich treści.

– Zniesienie zakazu reklamowania usług przez adwokatów jest istotnym krokiem w kierunku dostosowania się kancelarii do współczesnej rzeczywistości i potrzeb rynku. Otwiera to nowe możliwości dla adwokatów w promowaniu swojej działalności i docieraniu do klientów, zwłaszcza w dobie cyfrowej transformacji i konkurencji w sektorze usług prawnych – mówi Katarzyna Bórawska, adwokat.

Zauważa, że reklamy adwokatów będą podlegały surowym regułom i zasadom etycznym. Warto podkreślić, że adwokaci mają prawo do informowania o swoich usługach i stawkach wynagrodzeń. Nie mogą jednak wprowadzać klientów w błąd czy umieszczać wspomnianych informacji w nieodpowiednich miejscach. Reklamy muszą być oznaczone jako pochodzące od adwokata. Ponosi on odpowiedzialność za ich publikacje. Nie wolno mu współpracować z firmami pozyskującymi klientów w sposób sprzeczny z prawem.

– Wprowadzenie ograniczeń dotyczących treści reklam adwokackich ma na celu ochronę klientów przed nieuczciwymi praktykami i zapewnienie wysokiej jakości usług prawnych – zaznacza Katarzyna Bórawska.

Zwraca ponadto uwagę, że adwokaci muszą odznaczać się wysokim poziomem profesjonalizmu i wzbudzać zaufanie społeczne.

– Dlatego treść reklam adwokackich powinna być umiarkowana, adekwatna do charakteru usług prawnych i nie podważać godności tego zawodu – podsumowuje adwokat.

Weź udział w “XVI Forum Dyrektorów Działów Prawnych” >>