Czy jesteś gotowy na nową erę digitalizacji w logistyce?

Jakub Barchański, business development manager Transwide, Alpega
opublikowano: 12-09-2018, 22:00

Przewoźnicy, załadowcy i dostawcy usług logistycznych stoją dziś przed nowymi wyzwaniami.

Klienci domagają się większej przejrzystości łańcucha dostaw i informacji zwrotnych w czasie rzeczywistym. Za sprawą cyfryzacji wszyscy oczekują natychmiastowych i skutecznych odpowiedzi na swoje pytania. Dzisiaj digitalizacja pozwala wymieniać dane logistyczne i transportowe niezbędne do realizacji usługi. Rozwiązania „Software as a Service” stają się standardem w branży.

Dlatego wymagania klientów wciąż rosną — obecnie uczestnicy łańcucha dostaw najbardziej oczekują możliwości obserwacji postępów w realizacji wysyłki. Producent, który w życiu prywatnym jest przyzwyczajony do zamawiania książek za pośrednictwem Amazona, ma trudności ze zrozumieniem, że jego dostawcy usług logistycznych nie są w stanie zaoferować takiego samego poziomu obsługi, gdy zarządzają wysyłkami między fabryką, magazynem i klientem. Innymi słowy, poziom informacji zwrotnych w czasie rzeczywistym, który obecnie jest normą dla sklepów online i relacji B2C, musi być wdrożony w całym łańcuchu dostaw, w tym na poziomie B2B. Niesie to za sobą niezaprzeczalne zalety — pozwala na kontrolę terminowości, przewidywanie rozbieżności, szybsze płatności i na końcu wzrost poziomu usług, a co za tym idzie, jakości.

Kolejnym problemem współczesnego łańcucha dostaw są napięte relacje między różnymi graczami. Potęga internetu i duża popularyzacja mediów społecznościowych przyczyniły się do szybkiego rozwoju społeczności internetowych. Oprogramowanie Transwide TMS tworzy „platformę współpracy” dla ponad 60 tys. operatorów, przewoźników. Przestrzeń, w której producenci i dystrybutorzy mogą dzielić się swoimi potrzebami transportowymi z przewoźnikami i spedytorami. Dzięki digitalizacji współpraca w łańcuchach dostaw wchodzi na wyższy poziom. Czy w dobie brakujących mocy przewozowych firmy mogą biernie czekać na rozwój wydarzeń?

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Jakub Barchański, business development manager Transwide, Alpega

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Wyniki spółek / Czy jesteś gotowy na nową erę digitalizacji w logistyce?