Czy pracodawcy boją się crowdstaffingu

Dorota ZawiślińskaDorota Zawiślińska
opublikowano: 2023-04-02 20:00

Czy przedsiębiorcy chcą automatyzować procesy rekrutacyjne? Jak mogą na tym korzystać?

Przeczytaj artykuł i dowiedz się:

  • Co wymuszą nowe przepisy o pracy zdalnej na przedsiębiorcach
  • Przed czym mogą bronić się pracodawcy
Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Z badania agencji Antal „Model pracy a efektywność i zadowolenie pracowników” wynika, że zarówno pracodawcy, jaki i podwładni bardzo dobrze oceniają możliwość wykonywania obowiązków służbowych w trybie online. Aż 92 proc. z nich uważa, że można je wypełniać efektywnie. Eksperci podkreślają, że rozwiązania cyfrowe są coraz częściej stosowane przez przedsiębiorców, bo dzięki nim firmy oszczędzają czas i koszty pracy.

Już 7 kwietnia pracodawcy będą musieli zmierzyć się z nowymi przepisami regulującymi wymogi pracy zdalnej.

– Regulacja wymaga od firm wdrożenia m.in. nowego oprogramowania i dostosowania się do procedur on-boardingowych. Konieczność podjęcia szybkich działań przez specjalistów od HR może zaburzyć im realizację wcześniej zaplanowanej strategii pozyskiwania kandydatów – mówi Maja Wilczewska, koordynator rekrutacji w firmie Antal.

Podkreśla, że wejście w życie nowych przepisów sprawi, że digitalizacja będzie w coraz większym stopniu stosowana w miejscach pracy.

– Pracodawca będzie mógł narzucić wykonywanie pracy zdalnej w dwóch przypadkach. Pierwszy dotyczy okresu obowiązywania stanu nadzwyczajnego, zagrożenia epidemicznego lub epidemii oraz trzech pierwszych miesięcy po ich odwołaniu. Drugi przypadek jest związany z brakiem możliwości zapewnienia podwładnemu bezpiecznych i higienicznych warunków pracy w dotychczasowym miejscu zatrudnienia, co zostało spowodowane działaniami siły wyższej – wyjaśnia Paulina Szewczyk, konsultant zarządzający w firmie Antal.

Maja Wilczewska zwraca uwagę na coraz bardziej popularną metodę rekrutacji w firmach – crowdstaffing (ang.: tłum odpowiednich specjalistów). Bazuje ona na rozbudowanej sieci mobilnych rekruterów, którzy za pomocą własnych kontaktów i poprzez system rekomendacji docierają do właściwych kandydatów.

– Jeszcze dwa lata temu nieco ponad 10 proc. przedstawicieli HR deklarowało wykorzystanie zasobów crowdstaffingu, natomiast teraz – aż 43 proc. Przedsiębiorcy chcą optymalizować i automatyzować procesy rekrutacyjne. Korzystanie ze wspomnianych usług pomaga im zaoszczędzić czas i jednocześnie zachować jakość zlecanego działania. Wejście w życie ustawy o pracy zdalnej dla wielu firm będzie wyzwaniem. Niektóre z nich mogą bronić się przed digitalizacją procesów biznesowych – podkreśla Maja Wilczewska.

Konferencja “Recruitment Days 2023”, 19-20 kwietnia. Poznaj trendy i wyzwania w rekrutacji >>