Czy są dotacje na portal internetowy?

opublikowano: 06-11-2010, 14:16

Chcesz zdobyć dotacje ale nie wiesz jak? Masz wątpliwości, który konkurs jest dla Twojej firmy? Wyślij pytanie na eurokasa@pb.pl. Zdobędziemy dla Ciebie odpowiedź eksperta.

Pytanie Czytelnika "Pulsu Biznesu": Prowadzę własną działalność gospodarczą i chciałbym wraz z kolegą stworzyć portal internetowy. Portal ten będzie miał zdecydowanie charakter innowacyjny, nigdzie na świecie nie została jeszcze utworzona nawet podobna strona internetowa. Dodam, że strona będzie opierała się na przepisach prawa i prawie w ogóle. Interesuje mnie jakiego rodzaju dofinansowanie mógłbym próbować pozyskać, o których program powinienem poczytać, ewentualnie czy mogą Państwo wskazać mi jakąś firmę która pomaga w ich pozyskaniu profesjonalnie - najlepiej w województwie dolnośląskim lub wielkopolskim.
Projekt nie musi zostać wdrożony w tym roku, w związku z tym mogę poczekać aż odpowiednie konkursy pojawią się.
Jednocześnie chciałbym nadmienić, że jako młoda osoba, dopiero po studiach (podobnie jak kolega), nie posiadam zbyt dużych własnych środków. Nadmienić należy, że najchętniej w celu stworzenia portalu chcielibyśmy otworzyć spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością.
Oczywiście w ostateczności moglibyśmy wziąć kredyt ale wolelibyśmy nie zaciągać wysokich zobowiązań już na starcie kariery zawodowej.
Nie mogę niestety podać szczegółów portalu ponieważ przyznać muszę, że nie chciałbym aby ktoś wykorzystał pomysł, który jestem przekonany jest ciekawy a odpowiedzi na zadane pytania Państwo publikujecie na swojej stronie.

Odpowiada Aldona Janicka, konsultant ds. funduszy UE w Europejskim Centrum Doradztwa Finansowego:

Możliwość uzyskania wsparcia na stworzenie innowacyjnego portalu istnieje w ramach działania 8.1 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka. Wsparcie mogą otrzymać projekty mające na celu świadczenie e-usług. Portal internetowy może być z pewnością e-usługą, należy jednak zwrócić uwagę na to, by planowany portal spełniał wszystkie cechy e-usługi. E-usługa definiowana jest jako usługa świadczona w sposób zautomatyzowany przez użycie technologii informacyjnych, za pomocą systemów teleinformatycznych w publicznych sieciach telekomunikacyjnych, na indywidualne żądanie usługobiorcy, bez jednoczesnej obecności stron w tej samej lokalizacji.

Dofinansowanie mogą otrzymać projekty, które spełniają kryteria formalne i merytoryczne określone dla działania 8.1. Wśród kryteriów merytorycznych obligatoryjnych, które zostały określonego dla ostatniego konkursu dla działania 8.1 PO IG, znajdowały się m.in. wiarygodny model biznesowy opierający się o co najmniej 2 źródła przychodu i rentowność projektu, a wśród kryteriów merytorycznych fakultatywnych np. skierowanie e-usługi do odbiorców krajowych i zagranicznych,  odpowiadanie na niezagospodarowaną niszę rynkową, zaawansowanie e-usługi.

Beneficjentami działania 8.1 PO IG mogą być przedsiębiorstwa zarejestrowane nie wcześniej niż 12 miesięcy przed dniem złożenia wniosku, a zatrudniające nie więcej niż 50 pracowników.

Wszyscy wnioskodawcy muszą zagwarantować środki na sfinansowanie projektu. W przypadku nieposiadania własnych środków, należy określić sposób sfinansowania wydatków w ramach projektu, może to być np. kredyt czy pożyczka, przy czym nie jest wymagane przedkładanie promes z banku. Dla działania 8.1 przewiedziano możliwość wnioskowania o zaliczkę w wysokości maksymalnie 30% wartości dofinansowania.

Informacje o działaniu 8.1 PO IG można znaleźć na stronie www.parp.gov.pl, jak i na stronie www.web.gov.pl. Jeśli chodzi o profesjonalne firmy doradcze zajmujące się pozyskiwaniem dotacji w ramach działania 8.1 to zalecam przejrzenie aktualnych rankingów firm doradczych. Zestawienie najskuteczniejszych firm doradczych publikowane są w czasopiśmie Fundusze Europejskie oraz na stronie www.fundusze-europejskie.pl.

Aldona Janicka, ECDF
Aldona Janicka, ECDF
None
None
Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane