Wraz ze zmianami kulturowymi, społecznymi i ekonomicznymi zmieniają się także potrzeby klientów. Tempo zmian i chęć sprostania oczekiwaniom rynku wymaga od firm innowacyjnego podejścia, m.in. oferowania nowych usług. Rosnąca liczba zamówień towarów z zagranicznych sklepów internetowych sprawia, że odbiorcy międzynarodowych przesyłek lotniczych oczekują możliwości dopasowania doręczenia do swoich potrzeb.
Przykładem jest DHL Express, który wdrożył system umożliwiający zmianę parametrów już w momencie, gdy przesyłka jest odbierana za granicą. Wśród opcji, poza zmianą daty i adresu doręczenia, DHL Express oferuje m.in. możliwość przetrzymania przesyłki na czas urlopu. Przykładem innowacyjności jest również nowatorskie podejście do koncepcji automatów służących do odbioru przesyłek. Automaty DHL Express znajdują się wewnątrz budynków, co czyni odbiór przesyłki bezpieczniejszym i wygodniejszym. Z kolei modułowa konstrukcja pozwala bardzo szybko zwiększać pojemność automatów, a dzięki niskiemu poborowi energii są one przyjazne środowisku. Nowe rozwiązania DHL Express są skierowane do odbiorców międzynarodowych przesyłek lotniczych, a więc także do firm z branży e-commerce, poszukujących wiarygodnych partnerów globalnych.