Daimler liczy na mocny wzrost sprzedaży w Chinach

Tadeusz Stasiuk
opublikowano: 25-11-2021, 13:41

Daimler, jeden z czołowych niemieckich producentów samochodów luksusowych oczekuje utrzymania się wzrostowego trendu sprzedażowego na chińskim rynku, informuje Reuters.

Siedziba Daimler AG w Stuttgarcie
Siedziba Daimler AG w Stuttgarcie
Fot. Andreas Gebert/Bloomberg

Hubertus Troska, szefujący oddziałowi Daimlera w Państwie Środka uważa, że po okresie załamania wywołanego pandemią, a następnie brakami chipów, sprzedaż samochodów w Chinach będzie się umacniała.

Wszystko przemawia za tym, że Chiny będą „super rynkiem” w 2022 r., a popyt na auta premium będzie utrzymywał się na wysokim poziomie – stwierdził Troska.

Jako jedna z nielicznych należąca do Daimlera marka Mercedes-Benz zdołała w pierwszych dziewięciu miesiącach 2021 r. zwiększyć sprzedaż pojazdów w Chinach. Wzrosła ona o 4 proc. do 592 tys. sztuk, ale napędzana była głównie w pierwszym półroczu. W trzecim kwartale niedobory chipów ograniczyły podaż.

Troska prognozuje również, że chiński rynek zostanie najważniejszym rynkiem pojazdów elektrycznych w ciągu najbliższych 10 lat.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane