Firma, w której portfolio marek znajduje się m.in. Mercedes-Benz szacuje, że w 2019 r. zysk przed odsetkami i opodatkowaniem spadł do 5,6 mld EUR z 11,1 mld rok wcześniej. Wydatki związane z bieżącymi postępowaniami rządowymi i sądowymi dotyczącymi pojazdów z silnikami wysokoprężnymi Mercedes-Benz w 2019 r. wyniosły 1,1-1,5 mld EUR, co ma wpływ na podstawową jednostkę Merceses-Benz Cars i nie zostały uwzględnione we wstępnych danych.

Producent oczekuje, że rentowność sprzedaży w Mercedes-Benz Cars spadła do 4 proc. w roku 2019 z 7,8 proc. rok wcześniej. Wynika to ze spadku wskaźnika dla działu VANów z 2,3 do minus 15,9 proc. orzz z 7,2 do 6,1 proc. w dziale pojazdów ciężarowych.
Słabe zyski kontrastują z bardzo dobrą sprzedaż,. Mercedes-Benz odnotował w minionym roku dziewiąty z rzędu rekord sprzedaży, która osiągnęła poziom 2,34 mln pojazdów, co pozwoliło jej utrzymać tytuł najlepiej sprzedającej się marki samochodów premium.