Dane o 500 mln klientów grupy Mariott łupem hakerów

opublikowano: 30-11-2018, 14:30

Hakerzy uzyskali dostęp do danych o 500 mln klientów grupy hotelarskiej Marriott International.

Mariott poinformował, że chodzi o klientów korzystających z usług jego działu Starwood. Hakerzy mieli uzyskać dostęp do danych o nich już w 2014 roku.

Dział Starwood obejmuje takie marki, jak W Hotels, Sheraton, Le Méridien i Four Points by Sheraton. Hotele marki Mariott wykorzystują odrębny system rezerwacji, co zapobiegło kradzieży danych.

Mariott informuje, że w przypadku ok. 327 mln klientów, których dane mają hakerzy, uzyskane przez nich informacje obejmują kombinację m.in. danych osobowych, adresu poczty zwykłej i elektronicznej, numeru telefonu, numeru paszportu oraz informacji o rachunku bankowym. W niektórych przypadkach hakerzy mogli zdobyć także dane o kartach kredytowych.

- Głęboko żałujemy, że doszło do tego incydentu – poinformowała spółka.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marek Druś, bbc.com

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Świat / Dane o 500 mln klientów grupy Mariott łupem hakerów