Największy problem wiąże się z ochroną danych, czego biznesowi użytkownicy zdają się nie dostrzegać. Tymczasem straty wynikające z „nieszczelnej” technologii IoT mogą znacznie przewyższyć korzyści.
Ponad połowa (52 proc.) decydentów IT, ankietowanych przez Trend Micro, dostawcę cyfrowych zabezpieczeń, wskazała utratę zaufania klientów jako najważniejszą konsekwencję cyberataku.Prawie taki sam odsetek (49 proc.) mówił o prawdopodobieństwie utraty zysków. Inne obawy to nałożenie kar przez regulatorów i naruszenie przepisów bezpieczeństwa danych (odpowiednio 28 i 31 proc.)
Mimo to większość firm nie jest przygotowana na te incydenty, a nawet je lekceważy. Tylko połowa (53 proc.) respondentów uważa IoT za newralgiczny element swojego ekosystemu teleinformatycznego. 42 proc. przyznaje, że zabezpieczenia są dodatkiem do ich strategii IoT.