Darmowa dostawa zelektryzowała klientów

  • Marta Bellon
11-12-2014, 00:00

Więcej odwiedzin witryn internetowych i większa sprzedaż to efekty Dnia darmowej dostawy, który odbył się 2 grudnia.

E-sklepy uczestniczące w akcji oferowały wtedy klientom bezpłatne dostarczenie zakupionych przedmiotów — niezależnie od wartości zamówienia, sposobu płatności i wybranej metody dostawy. W Polsce ta akcja okazała się bardziej popularna niż przeniesione na nasz grunt z USA tzw. Czarny Piątek (ang. Black Friday) czy Cyber Poniedziałek (ang. Cyber Monday). W piątek 28 listopada i poniedziałek 1 grudnia w Polsce nie odnotowano znacznych zmian w liczbie składanych zamówień. Natomiast według raportu IBM w tym roku sprzedaż internetowa w Czarny Piątek wzrosła w USA niemal 23 proc. w porównaniu z 2013 r., a sprzedaż za pośrednictwem urządzeń mobilnych o około 26 proc. Tymczasem, jak wynika z badania gemiusShopMonitor, polskie sklepy internetowe biorące udział w akcji Dzień darmowej dostawy odnotowały niemal o jedną trzecią większą liczbę wizyt w porównaniu z tymi sklepami, które nie wzięły w nim udziału. Ponadto te, które przyłączyły się do akcji promocyjnej, odnotowały ponadtrzykrotny wzrost liczby zamówień w porównaniu z poprzednim dniem.

2,5 tys. - tyle sklepów internetowych wzięło udział w tegorocznej akcji „Dzień darmowej dostawy”.

236 proc. - o taki odsetek wzrosła tego dnia liczba zamówień dokonywanych w e-sklepach, uczestniczących w akcji...

29 proc. ...a o tyle wzrosła liczba wizyt u uczestników akcji w porównaniu ze sklepami, które nie wzięły w niej udziału.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marta Bellon

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Puls Firmy / Darmowa dostawa zelektryzowała klientów