Czytasz dzięki

Darmowe e-kursy nie tylko na czas pandemii

opublikowano: 23-07-2020, 22:00

Na przedsiębiorców, którzy chcą podnosić kwalifikacje bez wychodzenia z biura, czeka 19 szkoleń w Akademii PARP.

W ciągu roku z oferowanych przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) darmowych kursów online skorzystało 27 tys. osób. W tym czasie — jak podkreślają przedstawiciele rządowej agencji — grono uczestników Akademii PARP powiększyło się prawie siedmiokrotnie. Biznesowe e-szkolenia cieszą się szczególnie dużą popularnością w okresie pandemii.

Akademia PARP, czyli interaktywna platforma szkoleniowa, działa już od kilkunastu lat. Oferuje bezpłatne szkolenia online dla pracowników i właścicieli MŚP. Przygotowane przez ekspertów kursy pomagają zdobyć wiedzę i umiejętności niezbędne do założenia i prowadzenia firmy.

Największy popyt

Obecna oferta Akademii to zestaw 19 szkoleń z takich dziedzin, jak m.in. finanse, marketing, prawo i zarządzanie. Do końca roku będzie ich łącznie 32.

— Szkoleniem, które bije rekordy, jest kurs „Jak założyć własną firmę”. Uczestniczyło w nim już ponad 6 tys. osób. Prowadzeniem własnego biznesu interesuje się coraz większa liczba Polaków — podkreśla Michał Polański, dyrektor departamentu wsparcia przedsiębiorczości w PARP i koordynator Akademii PARP.

Sporym zainteresowaniem przedsiębiorców cieszą się też szkolenia „Media społecznościowe w biznesie” (ok. 5 tys. uczestników) i „Umiejętności interpersonalne” (ponad 3,7 tys. zgłoszeń). Popularność wielu innych szkoleń też jest znacznie wyższa niż przed pandemią.

— Jeszcze do niedawna średni tygodniowy przyrost uczestników szkoleń wynosił 380 osób. Teraz jest on trzykrotnie większy.Przedsiębiorcy i pracownicy MŚP dobrze oceniają kursy online. Średnia nota, na którą składa się ocena poziomu merytorycznego szkolenia, jego oprawa graficzna, a także to, czy kurs jest interesujący, wynosi 4,7 na 5 punktów. Najlepiej oceniane są szkolenia „Umiejętności kierownicze”, „E-commerce i marketing internetowy” oraz „Prawo pracy w MŚP” — wylicza Michał Polański.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

Nauka przez całe życie

Z raportu „E-learning trends 2019”, przygotowanego przez platformę Docebo, wynika, że do 2023 r. rynek kursów e-learningowych osiągnie wartość ok. 286 mld USD.

— W ostatnim czasie powstaje wiele platform do nauki zdalnej, w tym m.in. edX, Udemy i Coursera. To wynik postępującej cyfryzacji życia publicznego, większej mobilności i elastyczności społeczeństw, a także powszechnego dostępu do nowoczesnych technologii, w tym sztucznej inteligencji i wirtualnej rzeczywistości — zaznacza Michał Polański.

O wyborze metody samokształcenia decyduje wiek osoby. Z raportu Głównego Urzędu Statystycznego „Kształcenie dorosłych” wynika, że 94 proc. osób reprezentujących pokolenie Z (w wieku od 18 do 24 lat) czerpie wiedzę z programów komputerowych i internetu. Natomiast w przypadku osób w wieku 65-69 lat odsetek ten wynosi tylko 50 proc. Eksperci platformy Docebo zwracają uwagę, że w Polsce potrzebę ciągłego podnoszenia kwalifikacji widzi ponad 70 proc. pracowników.

W ciągu ostatniego roku co najmniej jeden taki kurs ukończyło 63 proc. pracowników. Specjaliści PARP starają się poprawiać dostępne w ich bazie szkolenia pod względem merytorycznym. Jeżeli zmieniają się regulacje prawne lub trendy w danej dziedzinie, rozszerzają tematykę kursów.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Dorota Zawiślińska

Polecane