Debiut spółki eCard na GPW przewidywany do połowy lipca

Internet Securities
opublikowano: 22-06-2006, 14:28
Obserwuj w MójPB:

Spółka eCard, zajmująca się płatnościami elektronicznymi, która rozpoczyna w czwartek ofertę publiczną ma zadebiutować na giełdzie warszawskiej do połowy lipca, poinformowała w czwartek Katarzyna Iwaniuk-Michalczuk, wicedyrektor BDM PKO BP, który oferuje akcje spółki.

Spółka eCard, zajmująca się płatnościami elektronicznymi, która rozpoczyna w czwartek ofertę publiczną ma zadebiutować na giełdzie warszawskiej do połowy lipca, poinformowała w czwartek Katarzyna Iwaniuk-Michalczuk, wicedyrektor BDM PKO BP, który oferuje akcje spółki.

„Zakładamy, że do debiutu dojdzie do połowy lipca” – powiedziała Iwaniuk-Michalczuk na konferencji prasowej w czwartek.

Wcześniej w czwartek eCard podał w prospekcie, że zapisy na 4,0 mln akcji nowej emisji serii K oraz 3,0 mln akcji sprzedawanych spółki odbędą się w dniach 27-30 czerwca.

Budowanie księgi popytu odbędzie się 21-26 czerwca, także 26 zostanie ogłoszona cena emisyjna. Przydział akcji nastąpi 4 lipca, podano w prospekcie.

W czwartek prezes eCardu Konrad Korobowicz poinformował, że firma osiągnie próg rentowności w 2007 roku.

„Zakładamy, że break-even na poziomie operacyjnym i netto osiągniemy w 2007 roku” – powiedział prezes.

Spółka szacuje, że w 2007 roku wypracuje 1,5 mln zł zysku netto, przy 2,5 mln zł zysku EBITDA i 26,1 mln zł przychodów. W 2006 roku eCard zanotuje jeszcze straty: 0,9 mln zł netto i 0,3 mln zł EBITDA. Przychody w br. mają natomiast wynieść 9,2 mln zł.

„Rok 2006 jest rokiem siewu, a pierwsze zbiory będą w 2007” – powiedział Ireneusz Kucharski, członek zarządu i dyrektor finasowy spółki.

W br. firma planuje m.in. uruchomić system autoryzacji kart płatniczych w dwóch walutach, pozyskać trzech klientów z branży przewozów lotniczych na różne usługi, zwiększyć o 63% liczbę przeprowadzanych autoryzacji kart płatniczych.

eCard chce także uruchomić usługi 3DS (nadawania haseł do autoryzacji transakcji kartowych przeprowadzanych w Internecie), SMS Premium oraz prepaid online i pozyskać na te usługi łacznie kilkudziesieciu klientów.

Działający od 2000 roku eCard zdobył 90% udziałów w rynku kartowych płatności internetowych. Klientami spółki jest ponad 400 firm, m.in.: PLL LOT, Merlin.pl, PKP Intercity, Polkomtel, Netia, Polish Travel Quo Vadis, Travelplanet.pl, Agora i PCK. (ISB)

maza/tom

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Internet Securities

Polecane