Deutsche Telekom sfinansuje start-up Wejcherta

opublikowano: 27-01-2019, 22:00

Przed spółką Justtag otwiera się nowy rozdział. Biznesowa przyszłość będzie pisana z niemieckim inwestorem, a usługi wpinane w ofertę telekomu.

Do udziałowców technologicznej spółki Justtag z grupy Dirlango Łukasza Wejcherta dołącza kolejny inwestor. W projekt zainwestował Deutsche Telekom, właściciel marki T-Mobile. Inwestycja została zrealizowana za pośrednictwem Hub:raum, czyli krakowskiego inkubatora przedsiębiorczości należącego do telekomunikacyjnego giganta, a wspierającego start-upy z Europy Środkowo-Wschodniej. Wartość inwestycji nie została ujawniona. Pieniądze i merytoryczna opieka nowego partnera mają być natomiast katalizatorem rozwoju spółki poza Polską. Podmioty już wcześniej były ze sobą biznesowo łączone — za sprawą wspieranego przez Hub:raum projektu KoalaMetrics, który ponad rok temu został przejęty przez Justtag. Teraz współpraca będzie zacieśniana.

— KoalaMetrics stanowi uzupełnienie działań Deutsche Telekom w zakresie analityki big data. T-mobile tworzy raporty dotyczące m.in. przemieszczania się swoich użytkowników, co ma sporą wartość np. dla centrów handlowych czy właścicieli sklepów. Daje im wiedzę, skąd przychodzą kupujący i jakie są ich inne regularne aktywności. My możemy je uzupełniać o analizy na poziomie mikro, określając behawioralne profile klientów, które opisują, do jakich sklepów wchodzą, czy korzystają z transportu publicznego, jak spędzając wolny czas itp. — wyjaśnia Tomasz Chłodecki, prezes Justtag.

Pozyskane dane mogą stanowić użyteczną bazę do tworzenia kampanii marketingowych, a także analiz konwersji po kampanii. A są już teraz pozyskiwane od ok. 2 mln osób. Korzystały z nich marki takie jak Samsung, Pandora, KIA, Ziaja.

a9c2adc0-8c30-11e9-b683-526af7764f64
Newsletter ICT
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE
Newsletter ICT
autor: Grzegorz Suteniec
Wysyłany raz w tygodniu
Grzegorz Suteniec
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.

— Angażujemy się kapitałowo w bardzo perspektywiczną spółkę, jej innowacyjne produkty stają się niezbędnym elementem w marketingu online — zaznacza Florian Steger, dyrektor inwestycyjny Hub:raum.

— Platformy, które analizują zachowania osób w przestrzeni offline, w podobny sposób, jak robi się to z ich aktywnością online, dopiero na świecie powstają. Trend ten mocno się uwidacznia zwłaszcza w Stanach Zjednoczonych i w Azji, a danymi interesują się firmy wielkości Alibaby. My tego rodzaju rozwiązania chcemy rozwijać w Europie Centralnej — zaznacza Łukasz Wejchert.

Spółka Justtag ma jeszcze jedną odnogę, bazującą na systemie JustWiFi. To rozwiązanie pozwala na tworzenie interaktywnych przekazów reklamowych i informacyjnych dla użytkowników sieci Wi-Fi udostępnianych w przestrzeni publicznej. Tomasz Chłodecki wylicza, że zostało ono zainstalowane w ok. 3 tys. lokalizacji w Polsce. Jest aktywne na 11 krajowych lotniskach, na największych dworach PKP, w autobusach Flixbusa (wcześniej Polskiego Busa) czy pociągach PKP IC, w galeriach handlowych (np. Blue City, Riviera), bywa uaktywniane podczas eventów np. na Stadionie Narodowym. System przeszedł również fazę testową na lotnisku w Budapeszcie — to pierwsze zagraniczne wdrożenie rozwiązania. Obecnie trwają rozmowy dotyczące rozpoczęcia długoterminowej współpracy. Negocjowane są również kontrakty z portami lotniczymi w Danii oraz Chorwacji.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Bełcik

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu