DHL wchodzi w saloniki

Firma kurierska będzie dostarczać paczki do placówek HDS, czyli m.in. saloników Relay i InMedio. To rynkowy trend.

Główną zaletą kuriera jest to, że dowozi paczki pod drzwi — ale czasem wygodniej jest, gdy zostawi przesyłkę w pobliskim sklepie. Z tego założenia coraz częściej wychodzą firmy kurierskie. Branża poszukuje partnerów m.in. wśród stacji benzynowych i operatorów sklepów w formacie convenience, zlokalizowanych w centrach dużych miast i na osiedlach.

DHL, jeden z największych kurierów na polskim rynku, poinformował o podpisaniu umowy z grupą HDS, dzięki której będzie mógł zostawiać i odbierać paczki ze sklepów prowadzonych przez tę firmę — a to około 600 placówek, głównie pod szyldami InMedio (współudziałowcem sieci jest Eurocash) i Relay. Dzięki temu sieć punktów nadawczo-odbiorczych DHL powiększy się do około tysiąca, bo firma współpracuje też ze sklepami Małpka i Neonet oraz stacjami Shella i rozwijanej przez spółkę Anwim sieci Moya.

— Zeszły rok był rekordowy pod względem liczby przewiezionych przesyłek, a tendencja wzrostowa utrzymuje się na bardzo wysokim poziomie. Często pojawia się potrzeba zmiany adresu dostawy, kiedy przesyłka jest już w drodze, lub chęć jej samodzielnego odbioru. W odpowiedzi właśnie na te potrzeby DHL rozwija sieć DHL Parcelshop — mówi Igor Caban, dyrektor zarządzający DHL Parcel.

Według szacunków Instytutu Pocztowego, DHL jest czwartym pod względem wolumenu obsługiwanych przesyłek i trzecim pod względem przychodów graczem na polskim rynku paczek. Ustępuje francuskiemu DPD, które po przejęciu Siódemki ma prawie jedną trzecią rynku, a także UPS, pod względem wolumenu jest słabszy również od Poczty Polskiej. © Ⓟ

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcel Zatoński

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / DHL wchodzi w saloniki