Diageo rusza na podbój Azji

(Tadeusz Stasiuk)
opublikowano: 24-01-2006, 15:33

Diageo, największy na świecie producent alkoholi poinformował o planach ekspansji produktowej na azjatyckich rynkach. W największym stopniu dotyczyć ma to wzrostu sprzedaży sztandarowego produktu, whisky Johnnie Walker. Rocznie w Azji spożywane jest około 1,6 mld 9-litrowych pojemników tego alkoholu. Udział wschodnich rynków w strukturze przychodów Diageo sięga 14 proc.

Diageo, największy na świecie producent alkoholi poinformował o planach ekspansji produktowej na azjatyckich rynkach. W największym stopniu dotyczyć ma to wzrostu sprzedaży sztandarowego produktu, whisky Johnnie Walker. Rocznie w Azji spożywane jest około 1,6 mld 9-litrowych pojemników tego alkoholu. Udział wschodnich rynków w strukturze przychodów Diageo sięga 14 proc. i wynosi około 12 mld USD.

WST, Bloomberg

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: (Tadeusz Stasiuk)

Polecane