Digitree Group to działająca od dwóch dekad, a od ponad 14 lat notowana na GPW, polska grupa technologiczno-marketingowa. W ubiegłym roku w akcjonariacie spółki nastąpiło przetasowanie - fundusz 21 Concordia sprzedał wszystkie posiadane akcje stanowiące 60,51 proc. kapitału i głosów na walnym zgromadzeniu. Wśród nabywców znalazło się kilku znanych przedsiębiorców kojarzonych z takimi firmami jak Euvic, Hasco, Budmat i Inter Europol. Zmiany w akcjonariacie pociągnęły za sobą zmiany personalne. W listopadzie na czele spółki stanął Tobiasz Wybraniec, który wcześniej przez siedem lat rozwijał GetHero i jest też szefem spółki Euvic 2030. Pod jego skrzydłami powstała właśnie ogłoszona nowa strategia grupy, której realizacja ma doprowadzić do celu, jakim jest zakończenie 2027 r. ze 150 mln zł przychodów i 7 proc. rentowności EBITDA.
Kompleksowa oferta
Nowa strategia na lata 2025-27 zakłada rozwój oparty na dwóch filarach: mocnym zapleczu technologicznym, za którym stoją spółki SARE, INIS, Fast White Cat oraz przebudowie i wzmocnieniu segmentu agencyjnego, za który obecnie odpowiadają JU: i Sales Intelligence. Celem jest stworzenie oferty, która będzie odpowiadał na potrzeby klientów szukających kompleksowej obsługi marketingowej.
- Rynek potrzebuje grupy marketingowej nowego typu — zwinnej, technologicznej i nastawionej na realny efekt. Nowa strategia to plan oparty na konkretach: spółki pozostają rentowne i autonomiczne, a równocześnie wzmacniamy sprzedaż grupową, by dostarczać klientom spójny, komplementarny pakiet usług digital - mówi Tobiasz Wybraniec, prezes Digitree Group.
Jego zdaniem branża marketingowa wchodzi w fazę głębokiej transformacji - tradycyjne kanały reklamowe tracą na znaczeniu, a marki oczekują szybkich, mierzalnych efektów i gotowych do wdrożenia rozwiązań opartych na danych i technologii. Zgodnie z ogłoszonym dziś planem, Digitree Group zamierza rozwijać ofertę o kolejne segmenty digital marketingu, które rosną szybciej niż tradycyjne formy reklamy.
Akwizycje na horyzoncie
W najbliższych miesiącach Digitree Group zamierza rozbudować kompetencje w szybko rosnących segmentach, takich jak influencer marketing i treści social-first. Planuje także rozwijać nowoczesne SEO z wykorzystaniem sztucznej inteligencji i modeli językowych. Grupa zidentyfikowała sześć głównych obszarów, o które chciałaby uzupełnić ofertę.
- Chcemy je dobudować aby móc obsługiwać klientów w pełnym zakresie. Będziemy chcieli zbudować je wewnętrznie lub przejąć, co jest bardziej efektywne. Rozglądamy się obecnie po rynku. Do przejęć będziemy podchodzili oportunistycznie - mówi Krzysztof Małecki, prezes JU: i doradca zarządu Digitree.
Tu nasuwa się naturalne pytanie o źródła finansowania potencjalnych akwizycji.
- Jak pokażemy fajny pomysł, to na pewno będziemy w stanie pozyskać pieniądze od naszych akcjonariuszy. W grę wchodzi także finansowanie dłużne – mówi Przemysław Marcol, członek zarządu Digitree.
Przedstawiciele grupy nie ukrywają, że wśród największych akcjonariuszy spółki, których przedstawiciele działają w branży IT, budowalnej, czy farmaceutycznej widzą klientów na oferowane usługi.
W najbliższej przyszłości z akcjonariatem spółki ma zostać mocniej powiązany prezes Tobiasz Wybraniec. Walne zgromadzenie zwołane na 25 czerwca ma uchwalić program opcyjny skierowany do niego i warunkowe podwyższenie kapitału o 125 tys. akcji serii F. Zgodnie z proponowanym regulaminem programu opcyjnego jego realizacja uzależniona będzie od poziomu kursu (przez 90 kolejnych dni ma być na poziomie co najmniej 16,2 zł) i poziomu EBITDA (co najmniej 4 mln zł). Oba parametry muszą zostać osiągnięte w ramach jednego roku kalendarzowego tj. 2025 r., lub 2026 r. Warto zauważyć, że cel określony w strategii implikuje 10,5 mln EBITDA w 2027 r. co oznaczałoby skowy wzrost tego wskaźnika wobec celu z programu opcyjnego.
- Mam ambicję udowodnienia, że dowiozę cel wynikający ze strategii – mówi Tobiasz Wybraniec.