Diversity & Inclusion

  • DI
opublikowano: 24-11-2021, 16:41

W dzisiejszych czasach każda duża międzynarodowa firma ma politykę dotyczącą Diversity & Inclusion oraz osoby odpowiedzialne za jej realizację. Nie inaczej jest w przypadku Nokii, która deklaruje, że różnorodność (diversity), zarówno pod kątem płci, stylu życia czy pochodzenia, jest wręcz wpisana w jej DNA. Samo diversity niewiele jednak znaczy bez inclusion (włączania), czyli stworzenia warunków do tego, aby różnorodność mogła zaowocować.

Nagroda główna: Nokia Solutions And Networks
Podejmowanie optymalnych decyzji, które nie będą skutkiem nieuświadomionych błędów poznawczych, wymaga odświeżania perspektyw i sposobów myślenia – tłumaczy Aleksandra Bania, inclusion & diversity project manager.
Podejmowanie optymalnych decyzji, które nie będą skutkiem nieuświadomionych błędów poznawczych, wymaga odświeżania perspektyw i sposobów myślenia – tłumaczy Aleksandra Bania, inclusion & diversity project manager.

W samym Wrocławiu zatrudniamy około 4 tys. osób o 50 narodowościach, więc tworzenie środowiska, w którym ludzie czują się doceniani i akceptowani, jest dla nas szczególnie ważne – mówi Katarzyna Dziemianko, competence development manager.

Wierzymy, że takie środowisko pracy umożliwia osiąganie świetnych wyników biznesowych. Zależy nam też na tym, aby wzmacniać wizerunek Nokii jako marki, dla której różnorodność i inkluzywność są nieodłącznymi elementami kultury organizacyjnej, zarówno wśród pracowników, jak i w jej otoczeniu – przekonuje Taras Lukaniuk, dyrektor Europejskiego Centrum Oprogramowania i Inżynierii Nokia we Wrocławiu.

Zależy nam na tym, aby wzmacniać wizerunek Nokii jako marki, dla której różnorodność i inkluzywność są nieodłącznymi elementami kultury organizacyjnej – podkreśla Taras Lukaniuk, dyrektor Europejskiego Centrum Oprogramowania i Inżynierii Nokia we Wrocławiu.
Zależy nam na tym, aby wzmacniać wizerunek Nokii jako marki, dla której różnorodność i inkluzywność są nieodłącznymi elementami kultury organizacyjnej – podkreśla Taras Lukaniuk, dyrektor Europejskiego Centrum Oprogramowania i Inżynierii Nokia we Wrocławiu.

Wzmacnianiu takiego wizerunku firmy, poprzez rozpowszechnianie wśród pracowników (i nie tylko) zrozumienia i akceptacji dla wartości z tym związanych, służył program Inclusion & Diversity. W jego ramach od maja 2020 do września 2021 wrocławski oddział Nokii przeprowadził aż 11 różnych działań.

W programie ważny był aspekt komunikacji interpersonalnej. Działania były skierowane do pracowników, którzy chcieli się nauczyć, jak komunikować się z szacunkiem, nie tylko w kontakcie bezpośrednim, ale też w social mediach. Inicjatywy polegały m.in. na publikowaniu i promowaniu prostych, animowanych wskazówek, jaka powinna być komunikacja między pracownikami, żeby była efektywna, a zarazem bardziej empatyczna i przemyślana.

Innym przykładem jest webinar, który służył zapoznaniu pracowników z tematyką tranzycji płciowej. Odbył się w czerwcu, podczas Pride Month, a udział w nim wzięli: osoba transpłciowa, psycholog specjalizujący się w temacie tranzycji i menedżer Nokii, który zaangażowany był w temat transpłciowości.

Na uwagę zasługuje bardzo ciekawy pomysł na komunikację programu, która została oparta na porównaniu działania ludzkiego mózgu do nawigacji GPS.

Odwoływaliśmy się do tego, że mózg, aby pomóc nam odnaleźć się w rzeczywistości, tworzy mapy. Zdarza się jednak, że stosuje błędne skróty myślowe, które mogą poprowadzić nas w złym kierunku, np. tworząc nieuświadomione nastawienia w stosunku do jakiejś grupy społecznej. Podejmowanie optymalnych decyzji, które nie będą skutkiem nieuświadomionych błędów poznawczych, wymaga odświeżania perspektyw i sposobów myślenia. Celem programu „Inclusion & Diversity Free Map Update” było zapewnienie „aktualizacji tych map” – tłumaczy Aleksandra Bania, inclusion & diversity project manager.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane