Dla lepszego kontaktu z klientami firm

WCH
opublikowano: 21-03-2007, 00:00

CRM to nowoczesne narzędzia informatyczne ułatwiające kontakt z kontrahentami.

CRM to nowoczesne narzędzia informatyczne ułatwiające kontakt z kontrahentami.

Żeby poznać swoich klientów, warto zainwestować w system CRM. Systemy zarządzania relacjami z klientami (CRM, Customer Relationship Management) to nowoczesne narzędzia informatyczne ułatwiające kontakt z kontrahentami. Pierwsze CRM powstały w latach 90. z połączenia dwóch systemów — jednego, który służył do automatyzacji procesów sprzedaży (SFA — Sales Force Automation), i drugiego, CSS — Consumer Service Support, który odpowiadał za usprawnienia obsługi serwisowej. Zastosowanie tej technologii umożliwił rozwój internetu i zmiana w nastawieniu biznesu. Wcześ- niej przedsiębiorcy stawiali na cięcie kosztów. Zwrócili się w stronę klienta, gdy w żaden sposób nie mogli zdobyć przewagi konkurencyjnej. Oprogramowanie tej klasy mają w ofercie prawdziwe giganty, jak np. SAP, Oracle, Microsoft, ale również mniejsze firmy, takie jak Connect Distribution.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: WCH

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu