Dla łowców głów żniwa się nie kończą

opublikowano: 04-02-2019, 22:00

Pozyskiwanie talentów jest tak trudne, że warto rozważyć współpracę z zewnętrzną agencją zatrudnienia.

W tym roku bezrobocie w Polsce nie spadnie, a może nawet przekroczyć obecny poziom (5,7 proc.) — przewidują niektórzy eksperci rynku, np. Kazimierz Sedlak, prezes agencji zatrudnienia Sedlak&Sedlak. Nikt raczej nie liczy na to, że skończą się problemy z pozyskaniem odpowiednich pracowników. Dlatego Piotr Wielgomas, szef ogólnopolskiej firmy doradztwa personalnego Bigram, zaleca pracodawcom korzystanie ze wsparcia zewnętrznych rekruterów, zwłaszczaw naborach menedżerskich. Powinny rozważyć to m.in. małe podmioty, których nie stać na rozbudowane działy HR.

— W Warszawie, na Mazowszu i wszystkich regionach, w których prowadzimy działalność, widzimy ciągły napływ inwestycji. Dotyczy to każdej branży, zarówno produkcji, usług, logistyki, jak i bardziej zaawansowanych dziedzin — technologii IT oraz badań i rozwoju. Przy tak szybkim rozwoju trudno nadążyć z podażą pracowników, ale największe deficyty kadrowe obserwujemy w executive search. Chodzi o rekrutacje na najwyższe stanowiska specjalistyczne i zarządcze — mówi Piotr Wielgomas.

Jego zdaniem, spójna i nastawiona na wynik strategia HR, w tym employer branding (marka pracodawcy), może wystarczyć, gdy poszukuje się pracowników liniowych i kierowników niższego i średniego szczebla. Kiedy jednak chodzi o najważniejsze funkcje w przedsiębiorstwie, raczej trzeba bardziej zaawansowanej i profesjonalnej aktywności.

— Najlepsi menedżerowie są tak bardzo rozpieszczani podwyżkami, premiami i bonusami, że nie rozglądają się za nowym zajęciem. Najłatwiej pozyskać ich więc z pomocą łowców głów, którzy mają rozeznanie w całym rynku, sieć kontaktów i sprawdzone metody rekrutacji — przekonuje prezes spółki Bigram.

Sprawdź program konferencji "Recruitment Days 2019", która odbędzie się już 19-20 marca w Warszawie! >>

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mirosław Konkel

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu