Dlaczego Polacy nie inwestują

PK
opublikowano: 22-06-2016, 22:00

Fundusze inwestycyjne byłyby bardziej popularne, gdyby wiedza o nich była większa — wynika z badań dla Deutsche Banku.

Pomimo iż o funduszach inwestycyjnych słyszało niemal 84 proc. Polaków, ich chęć do inwestowania jest niewielka. Zaledwie 19 proc. respondentów powiedziało, że posiada jednostki uczestnictwa TFI, a tylko niecałe 8 proc. ma w planach ich zakup — dowiadujemy się z najnowszego raportu „Postawy Polaków wobec inwestycji” zrealizowanego dla Deutsche Banku.

— Najnowszy sondaż pokazał, że nawet jeśli słyszeliśmy o funduszach,nasza wiedza na ich temat jest bardzo powierzchowna, pełna nieścisłości i błędnych przekonań. Warto je wyjaśniać, bo dzięki temu być może będziemy bardziej świadomie podchodzić do decyzji inwestycyjnych, podejmując takie, które będą faktycznie najbardziej korzystne — komentuje Monika Szlosek z Deutsche Banku. Okazuje się, że Polacy najbardziej obawiają się tego, że nie zarobią na inwestycji, opowiedziało się za tym 40 proc. ankietowanych. Zraża ich również niepewna sytuacja na rynkach finansowych (37,3 proc.) oraz ryzyko utraty zainwestowanych pieniędzy (31 proc.). Motywacją do inwestycji jest przede wszystkim możliwość osiągnięcia zysku — z takim stwierdzeniem zgadza się niemal 37 proc. respondentów, a także elastyczność produktu (36,3 proc.) czy możliwość zakupu z pomocą doradcy (29,8 proc.).

— Widać więc wyraźnie, że wielu Polaków zdaje sobie sprawę z tego, że to właśnie produkty takie jak fundusze mogą pomóc w osiągnięciu realnie odczuwalnych zysków. Nie bez znaczenia jest też rola doradcy, który jako profesjonalista jest w stanie pomóc nam w zbudowaniu portfela, który będzie odpowiadał naszym potrzebom, uwzględniając naszą skłonność do ryzyka i oczekiwane przez nas zyski — mówi Monika Szlosek. © Ⓟ

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PK

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu