Zmiana wyceny to konsekwencja nieznacznego obniżenia prognoz kosztów operacyjnych, przesunięcia horyzontu wyceny porównawczej do 2020 r. włącznie oraz około 6-procentowego wzrostu mnożników wyceny porównawczej. Zdaniem Tomasza Rodaka, „Forstpunk” ukaże się nie w pierwszym kwartale, jak oficjalnie zapowiedział zarząd, ale pod koniec kwietnia tego roku. „Niedawno Paradox Interactive poinformował, że 15 marca wyda strategiczną grę typu city builder „Surviving Mars” i sądzimy, że 11 bit studios może chcieć wydać swoją produkcję przynajmniej miesiąc później. Dlatego też uwzględniamy w naszym modelu przeniesienie premiery „Frostpunka” na II kw. 2018 r. i równocześnie zakładamy opóźnienie premiery „Projektu 8” na IV kw. 2020 (zamiast I kw. 2020). Ponadto z ostatnich rozmów z zarządem spółki wnioskujemy, że spółka poniosła większość kosztów marketingowych w poprzednich kwartałach, podczas gdy my zakładaliśmy, że 2-3 mln zł będzie zaksięgowane w 2018 r. Dowiedzieliśmy się również, że koszty produkcji wersji pudełkowej »Frostpunka« poniosą dystrybutorzy, a nie spółka, jak wcześniej zakładaliśmy” — napisał w raporcie Tomasz Rodak. W konsekwencji specjalista obniżył szacunki kosztów operacyjnych o około 3-4 mln zł w 2018 r. Nie zmienił natomiast prognoz wolumenu sprzedaży „Frostpunka” na PC w wysokości 760 tys. sztuk i na konsole w wysokości 250 tys. sztuk w ciągu 12 miesięcy. Artykuł jest wyciągiem z rekomendacji, przesłanej przez brokera 22 lutego. Raport dostępny jest na stronie www.bossa.pl po zalogowaniu.
