Długoterminowo analityk pozytywnie postrzega spółkę, ale uważa, że wyniki za II połowę roku mogą okazać się rozczarowujące z powodu dużych strat segmentu diesla wynikających ze sztucznego zaniżania cen przez Orlen. Analityk oczekuje, że w III kwartale strata EBITDA w tym segmencie sięgnie 35 mln zł, a w IV kwartale wyniesie 20 mln zł, choć w ostatnich kwartałach Unimot generował od 32 do 122 mln zł zysku EBITDA z tego segmentu. W związku z tym dywidenda może nie przekroczyć 4 zł za akcję, a akcje mogą stać się bardziej atrakcyjne dla inwestorów dopiero po publikacji wyników za III i IV kwartał.
W długim okresie Unimotowi powinny sprzyjać dokonane przejęcia aktywów logistycznych oraz asfaltów od Lotosu. W związku z tym Łukasz Prokopiuk podniósł długoterminową prognozę EBITDA w segmencie Pozostałe z 65 do 100 mln zł.