Dobra Pogoda dla Agory
Agora konsekwentnie umacnia swoją pozycjię na krajowym rynku mediów. Tym razem wydawca „Gazety Wyborczej” zwiększył swoje zaangażowanie w firmie IM40 — nadawcy warszawskiego Radia Pogoda.
Agora kupiła od pozostałych udziałowców IM40 2,3 tys. papierów firmy, stanowiących 23,01 proc. jej kapitału zakładowego. Cena zakupu wyniosła 276,6 tys. zł. Inwestycja sfinansowana została ze środków własnych Agory. Tym samym zaangażowanie giełdowej spółki w IM40 wzrosło do 72,01 proc. Lokata ma charakter inwestycji długoterminowej.
Firma ma już udziały w 12 spółkach prowadzących rozgłośnie radiowe (11 z nich ma charakter lokalny, a jedna — TOK FM — zasięg ogólnopolski). Stacje radiowe oferują różny typ muzyki, z serwisem informacyjnym i prognozą pogody. Zaangażowanie w rozgłośnie ma równocześnie wspomagać promocję najważniejszego produktu spółki — „Gazety Wyborczej”. W codziennych serwisach zawsze znajdują się specjalne spoty podkreślające najciekawsze artykuły ukazujące się w dzienniku.
Z badań przeprowadzonych przez niezależną firmę konsultingową — Radio Track — wynika, że rozgłośnie, w które zaangażowała się Agora, mają średnio 6,6-proc. słuchalność w miastach liczących ponad 100 tys. mieszkańców. Agora zamierza do końca 1999 roku rozszerzyć działalność radiową do 15 lokalnych stacji radiowych.
W 1998 roku łączna suma przychodów uzyskanych przez Agorę z tej działalności wyniosła 13,3 mln zł. Kierownictwo firmy przygotowało założenia na najbliższe lata. W 2001 roku przychody z działalności radiowej mają wzrosnąć do 47 mln zł. W ubiegłym roku tylko 2 spółki nadające radiowe programy lokalne zdołały wypracować zysk po opodatkowaniu. Wśród nich znalazła się IM40 — nadawca Radia Pogoda. Największą stratę (przeszło 12 mln zł) przyniosło TOK FM. Zarząd Agory spodziewa się, że na koniec 1999 roku z działalności radiowej zwrócą się zainwestowane w nią środki.