Dobre kontakty to udany biznes

WCH
opublikowano: 08-08-2007, 00:00

Narzędzia IT pomagają nawiązać relacje z otoczeniem firmy. Wybierają nie tylko osoby do kontaktu, ale też jego formę.

Narzędzia IT pomagają nawiązać relacje z otoczeniem firmy. Wybierają nie tylko osoby do kontaktu, ale też jego formę.

Szczególnie istotna dla efektywności działań marketingowych jest możliwość kontroli częstotliwości kontaktów z klientem. Dlatego trzeba podjąć przemyślaną decyzję, czy nawiązać je na poziomie gospodarstwa domowego, indywidualnego klienta czy posiadacza określonej usługi. Po ustaleniu tego, z kim należy się kontaktować, system pomaga wybrać także sposób komunikacji z klientem.

— Jeśli dział marketingu zdecyduje o kontaktach tylko na poziomie gospodarstwa domowego, kilka kliknięć myszką dopasowuje komunikację do ustalonej strategii. Równie łatwo ustawia się wysyłanie wiadomości do klienta co kilka dni czy tygodni — twierdzi Ewa Pogorzelska z Teradaty.

Dialog dynamiczny

Systemy CRM i inne programy umożliwiają prowadzenie pewnej formy dialogu, w której działania firmy są uzależnione od reakcji otoczenia.

— Negatywna odpowiedź klienta na początku komunikacji powoduje jego wyłączenie z dalszych działań marketingowych w ramach kampanii, pozytywna — do szczegółowego dopasowania oferty oraz kanału kontaktu do jego oczekiwań. Umiejętne prowadzenie dialogu z klientem wywołuje korzystne wrażenie, buduje zaufanie i utrwala relacje — przekonuje Ewa Pogorzelska.

Takie dostosowanie do klienta jest możliwe również na poziomie np. programów lojalnościowych.

— Zaawansowany system informatyczny z kompleksowymi rozwiązaniami z zakresu realizacji programów lojalnościowych to z reguły aplikacja biznesowa o szerokim zakresie funkcjonalności. Pomaga zorganizować promocję, zebrać informacje o zachowaniach klientów, spersonalizować komunikację z nimi — wymienia Marcin Kościak, dyrektor działu konsultingu programów lojalnościowych z Comarchu.

Wierność nade wszystko

Lojalny klient to skarb, dlatego warto o niego dbać. I tutaj szczególnie liczy się informacja.

— Przewaga systemu lojalnościowego nad innymi formami przywiązania klientów polega na ciągłym gromadzeniu cennych dodatkowych danych o zwyczajach kupujących, które można następnie wykorzystać, konstruując nowe, targetowane oferty. Im pełniejsza informacja, tym trafniejsze wnioski — twierdzi Marcin Kościak.

Ostrzega przy tym przed lekceważeniem takich działań.

— Odpowiednia strategia konstruowania programu lojalnościowego, jasne zasady nagradzania oraz kontaktu z klientem, zarządzane przez system informatyczny, gwarantują przewagę konkurencyjną — dodaje Marcin Kościak.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: WCH

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu