W centrach handlowych coraz częściej organizuje się różne wydarzenia marketingowe. Noce zakupów, pokazy mody czy loterie mają przyciągnąć nowych klientów i przyczynić się do podwyższenia obrotów. Ich obecność w całorocznych kampaniach to już norma. Właściciele galerii są gotowi wiele zainwestować w tego typu atrakcje, co świadczy o tym, że przynoszą one zamierzone skutki.
— Forma większości z takich wydarzeń marketingowych sprawdza się bardzo dobrze, przyciągają klientów, co przekłada się na większe zainteresowanie ofertą najemców — uważa Joanna Purzyńska, specjalista do spraw marketingu w firmie Centro.
Celebryci jak magnesy
Do najczęściej organizowanych imprez należą noce zakupów, podczas których klienci mają szansę dłużej niż zwykle odwiedzać sklepy i korzystać ze specjalnych promocji. Dobrze sprawdzają się również loterie z nagrodami i konkursy.
— Centrum handlowe Forum w Gliwicach jest galerią miejską z przewagą marek odzieżowych, dlatego stawiamy na obecność w naszych całorocznych kampaniach osób wpływowych w świecie mody i show biznesu, przykładem może być choćby Małgorzata Socha. Dwa razy w roku organizujemy loterie zakupowe z nagrodami, którymi są ekskluzywne podróże. Regularnie wydajemy magazyn zakupowy. Inicjujemy akcje edukacyjne oraz nawiązujące do bieżących lub historycznych wydarzeń w mieście — opowiada Agnieszka Mielcarz, dyrektor zarządzająca centrum handlowym Forum w Gliwicach.
Tym, co w ostatnim czasie najbardziej przyciąga klientów, są spotkania z tak zwanymi gwiazdami. Kampanie galerii coraz częściej zakładają współpracę z wybraną osobą znaną w świecie mody i show biznesu.
— Klientów szczególnie przyciągają wizyty celebrytów. Kiedy takie spotkanie połączy się z pokazem mody, wzrost sprzedaży jest pewny — ludzie ruszają na zakupy w poszukiwaniu tego, co noszą obecni na pokazie celebryci lub zostało zaprezentowane przez modelki podczas pokazu. Na przykład podczas otwarcia salonu Centro w centrum handlowym Wola Park obecne były Katarzyna Cichopek, Julia Pietrucha i Aleksandra Mikołajczyk. Buty, które zachwalały, stały się również popularne wśród klientek — tłumaczy Joanna Purzyńska
Co za dużo…
Nie wszystkie tego typu wydarzenia przynoszą korzyści właścicielom obiektów handlowych. Przede wszystkim imprezy powinny w jakiś sposób pasować do profilu centrum — być elementem przemyślanej kampanii, która ma szansę trafić do szerszego grona. Co ważne, tego typu wydarzenia nie powinny zakłócać normalnego funkcjonowania galerii.
— Często organizowane koncerty przekładają się wyłącznie na podwyższenie odwiedzalności. Tłumy widzów uniemożliwiają zainteresowanym zakupami dotarcie do sklepów. Do wzrostu obrotów mogą przyczynić się natomiast innowacyjne i dobrze zorganizowane akcje przedsprzedażowe — komentuje Anna Klinowska, prezes Polskiego Stowarzyszenia Najemców Powierzchni Handlowych.
Odpowiedni dobór imprez promujących centra ma więc decydujący wpływ na obroty osiągane przez działające w nich sklepy.