Dobry biznes zrobiony przez wiadomość SMS

aktualizacja: 25-01-2018, 19:47

69 proc. konsumentów nie ma nic przeciwko otrzymywaniu informacji handlowych za pośrednictwem krótkiej wiadomości tekstowej. 80 proc. chce natomiast odwiedzić sklep po otrzymaniu SMS-a promocyjnego. A jak z ich wysyłką radzą sobie przedsiębiorcy?

SMS-y wciąż pozostają popularną formą komunikacji. Wysyła i odbiera je 96,5 proc. ankietowanych przez SerwisSMS.pl, z czego ok. 65 proc. codziennie. Z analizy zebranej w biznesowej części raportu „Komunikacja SMS w Polsce 2016/2017” wynika natomiast, że  może to być również skuteczne narzędzie wspomagające marketing i sprzedaż - deklaruje tak blisko 92 proc. firm (udział w badaniu wzięły w sumie 154 przedsiębiorstwa). Spore zainteresowanie jest także po stronie konsumenckiej – 69 proc. Polaków chce otrzymywać od firm czy sklepów krótkie wiadomości tekstowe; obecnie dostaje je 3 na 4 ankietowanych. 

Analitycy zaznaczają jednak, że ich skuteczność w tym zakresie zależy m.in. od dbałości o jakość komunikatów, personalizacji treści i dobrze przemyślanego kontentu. A klientów interesują głównie SMS-y z informacjami o aktualnych promocjach (67 proc. wskazań), statusie realizacji zamówień (59 proc.) czy przypomnienia o wizycie np. u mechanika lub kosmetyczki (46 proc.). 

Natomiast w zestawieniu pięciu głównych branż, które wykorzystują telefoniczne wiadomości do komunikacji z klientami są: e-handel, bankowość, uroda i zdrowie (gabinety lekarskie i salony piękności), rozrywka (np. kina i kluby) oraz firmy kurierskie. 

W Polsce z narzędzi marketingu mobilnego korzysta 78 proc. firm (analitycy wskazują na wzrost w porównaniu z poprzednią edycją badania). SMS-y są wykorzystywane głównie do wysyłki oferty handlowej (61 proc.), powiadomień o statusie wysyłki (54 proc.), komunikacji wewnętrznej dotyczącej np. powiadomień o zebraniach (29 proc.), podtrzymywania relacji z klientami lub inwestorami (25 proc.).

A czy marketing SMS to skuteczne narzędzie wspierające sprzedaż? Pozytywną odpowiedź dało 92 proc. badanych. 

„Jednym z najbardziej istotnych elementów w tworzeniu wartościowych treści na mobile, jest dostosowanie narzędzi do osobistych preferencji i potrzeb użytkownika. Firmy, które tego nie zrobią, zostaną w tyle. Skuteczne oddziaływanie na doświadczenia klienta to jedno z największych wyzwań, przed jakimi stają dzisiaj współczesne przedsiębiorstwa, a przecież niezmiennie opinie zadowolonych klientów to nadal najlepsza forma promocji”, twierdzi Adrian Łaźniewski, współzałożyciel agencji dotPR, cytowany w raporcie. 

Natomiast z badanie SMSAPI “Komunikacja SMS w firmach” pokazującego praktyki marketingowe ok. 200 firm z 20 branż, wynika, że 94 proc. z nich wysyła SMS-y do odbiorców z bazy zebranej w kanałach własnych, np. przy rejestracji w sklepie czy zapisie do newslettera. Tylko 5 proc. przedsiębiorstw kupuje bazę zewnętrzną. A konwersja, czyli ilość wejść na stronę internetową lub zakup produktu po kliknięciu w SMS, w większości kampanii osiąga poziom od 0 do 20 proc. Jedna czwarta badanych deklaruje ją na poziomie 11-20 proc. Tylko co dziesiąta firma osiąga konwersję na poziomie 21-30 proc.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Bełcik

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Innowacji / Dobry biznes zrobiony przez wiadomość SMS