Dobry CRM ma cechy Facebooka

Producenci IT kuszą handlowców nowinkami ze świata mediów społecznościowych.

Jak przy malejącym popycie poprawić wyniki sprzedaży? Z nowymi technologiami jest to możliwe. Nawet w mniejszych firmach słychać, że arkusze Excela już nie wystarczają. Stąd wzrost popularności systemów CRM w segmencie MSP. Zwłaszcza że cechują się coraz większą elastycznością i skalowalnością, intuicyjną obsługą i łatwo je zintegrować z urządzeniami przenośnymi.

— Czy chodzi o malucha, czy giganta rynku, przepis na sukces jest ten sam: wysokiej jakości produkty i usługi, a także budowanie trwałych relacji z klientami, co przekłada się na ich lojalność. Narzędzia CRM wspierają realizację wszystkich tych celów — twierdzi Tomasz Kozłowski, szef zespołu CRM w spółce Bonair. Systemy CRM zdają egzamin nie tylko w firmach handlowych. Obsługa klientów jest istotą każdego biznesu.

Zgromadzenie w jednym miejscu spójnej bazy wiedzy i historii kontaktów pozwala oceniać rezultaty handlowych interakcji. Ale nie tylko. Ułatwia także planowanie spotkań i rozmów telefonicznych z potencjalnymi nabywcami czy przygotowanie dokumentów potrzebnych do realizacji kontraktu. Na upowszechnianie się oprogramowania CRM wśród biznesowej drobnicy wpływa ich podobieństwo do rozwiązań konsumenckich.

— Użytkownicy wymagają, aby model pracy i komunikacji wspomagany CRM-em nie różnił się od tego, który znają z Facebooka czy popularnych sklepów internetowych. Mówiąc obrazowo: oferty do klientów chcemy wysyłać w taki sam sposób, w jaki wysyłamy zdjęcia do rodziny. A producenci softu wychodzą naprzeciw naszym oczekiwaniom — komentuje Tomasz Kozłowski.

Wprawdzie nie każdą firmę stać na klasyczny system. Ale od czego są rozwiązania dostępne przez internet w abonamencie? Taki model płatności to kolejny argument za wdrożeniami CRM.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mirosław Konkel

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Firmy / Dobry CRM ma cechy Facebooka