Dobry wizerunek zwabi kandydatów

Paulina Kostro
opublikowano: 12-11-2017, 22:00

Przedsiębiorcy, którzy chcą przyciągnąć młode talenty, muszą zadbać o rozpoznawalność swojej marki.

Deficyt specjalistów na rynku pracy spowodował, że firmy chętniej zatrudniają młodsze osoby. Dlatego coraz częściej zwracają uwagę na kreowanie swojego wizerunku wśród studentów. Potencjał kandydatów bez doświadczenia można bowiem wykorzystać i wspierać wewnętrznymi szkoleniami. — Przedsiębiorstwa, które nie inwestowały wcześniej w kampanie wizerunkowe, widzą, że muszą nadrobić zaległości. Znana marka kojarzy się studentom z atrakcyjną pracą. Należy także pamiętać, że kandydat, który aktywnie przeszukuje rynek ogłoszeń, wysyła swoje CV do wielu firm. Często rezygnuje z oferty pracy nawet na ostatnim etapie rekrutacji, jeśli dostaje konkurencyjną propozycję od bardziej prestiżowej marki. Dlatego warto dbać o silną pozycję na rynku, aby nie ponosić strat finansowych związanych z nieefektywną rekrutacją — komentuje Joanna Kotzian, menedżer budowania marki pracodawcy w HRK. Kolejnym strategicznym krokiem wejścia do studenckiego środowiska są chociażby wizyty pracodawców podczas zajęć na uczelni. Takie gościnne wystąpienia specjalistów i dzielenie się praktyczną wiedzą pozytywnie wpływają na wizerunek firmy. Dzięki nim w oczach żaków tworzy się obraz marki — eksperta, od którego może czerpać informacjezwiązane z kierunkowym wykształceniem. Dodatkowo podczas wykładu można bezpośrednio zaproponować im staż czy praktyki, a także pozyskać cenne kontakty. Niektóre duże firmy organizują dla studentów także konkursy. Ten kreatywny sposób budowania relacji jest bardzo atrakcyjny dla młodych, ambitnych osób. Przykładem branży, w której stają się one coraz popularniejsze, jest IT. Przedsiębiorstwa z tego obszaru organizują hackatony, w których programiści często walczą ze sobą o wysokie nagrody pieniężne. Następnym kanałem nawiązania relacji ze studentami są przekazy promocyjne w social mediach. — W mediach społecznościowych możemy prowadzić efektywne kampanie reklamowe promujące rekrutacje, ale także stosować rozwiązania z obszaru marketingu treści. Aby tego typu działanie przyciągnęło uwagę kandydatów, musi być nie tylko atrakcyjne, ale także jasno sygnalizować, do kogo jest kierowane. Dlatego firmy, które poszukują osób z branży informatycznej, coraz częściej formułują komunikaty do programistów z użyciem tylko im znanych symboli lub kodują cały komunikat rekrutacyjny w danym języku programowania. To sprawia, że sam przekaz staje się jednocześnie narzędziem selekcji. Celem kampanii nie jest przecież tylko pozyskanie dużej liczby CV, ale także to, by były to aplikacje od kandydatów, którzy mają kompetencje poszukiwane przez pracodawcę — podsumowuje Joanna Kotzian. © Ⓟ

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Paulina Kostro

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Dobry wizerunek zwabi kandydatów