Domenomania wkrótce ruszy na NewConnect

KL
opublikowano: 17-01-2011, 00:00

Tro Media chcą

Tro Media chcą

w tym roku mieć w portfelu

co najmniej kilka nowych

portali. Wprowadzą też

na parkiet spółkę zależną.

Spółka z "małej giełdy" zamierza wzmocnić się na internetowym rynku. Tro Media kontrolują dziś 11 portali tematycznych, w większości przejętych za symbolicznego złotego. W tym roku ich liczba ma się znacznie zwiększyć.

— Wyszukujemy portale o ciekawej tematyce i niezłej oglądalności prowadzone przez fascynatów. Zwykle inwestujemy w momencie, kiedy "dochodzą do ściany": są już za duże, żeby mogła się nimi zajmować jedna osoba i do dalszego rozwoju potrzebują wsparcia finansowego i marketingowego — wyjaśnia Marcin Misztal, prezes spółki Tro Media.

Wtedy firma proponuje właścicielowi serwisu symbolicznego złotego, pozostawienie mu 30 proc. udziałów, pensję na poziomie dotychczasowych przychodów oraz narzędzia marketingowej grupy.

— Inwestujemy w te portale, znacznie zwiększamy ich zasięg i liczbę odwiedzin, dzięki czemu mogą osiągać znacznie lepsze wyniki finansowe — mówi Marcin Misztal.

W grupie są już m.in. Kinomaniak.pl (portal filmowy), Cscenter.pl (społeczność graczy w Counter Strike — najpopularniejszą grę online w Polsce) i Nastek.pl.

— Chcemy, by Kinomaniak w ciągu roku zajął drugie miejsce wśród portali filmowych w Polsce — zapowiada prezes.

Teraz ma czwarte i chcąc znaleźć się na podium zaraz za Filmwebem, musi wyprzedzić m.in. notowaną na NewConnect Stopklatkę.

Największą firmą w grupie jest Domenomania.pl, w której Tro Media mają 87 proc. udziałów. Niedawno przeprowadziła ofertę pre-IPO o wartości 450 tys. zł, co daje wycenę dla całej firmy na poziomie 3,5 mln zł. Jeszcze w I kw. 2011 r. planowana jest oferta publiczna Domenomanii, a potem — debiut na NewConnect.

— Rynek domen w Polsce rozwija się bardzo dynamicznie. Zamierzamy w tym uczestniczyć. W ciągu dwóch lat chcemy zająć czwarte miejsce w tej branży w Polsce. Ostatnio zajmujemy siódme-dziewiąte — mówi Marcin Misztal.

Tro Media planuje w tym roku samodzielne rozwijanie serwisów internetowych (do wykorzystania ma 70 domen) i ewentualne przejęcia spółek z branży mediów elektronicznych.

Prognoza na 2010 r. zakładała 7,95 mln zł przychodów i 4,15 mln zł zysku, wobec odpowiednio 2,03 mln zł i 663 tys. zł rok wcześniej.

— Prognoza jest niezagrożona. Chcemy nadal zachowywać bardzo wysoką dynamikę wzrostu — mówi prezes.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: KL

Polecane