Doskonalenie wyrobów pozwala podnieść obroty

Dorota Kaczyńska
opublikowano: 2003-02-04 00:00

Bernhard Lukaschyk

dyrektor generalny Interprint Polska

Spółka Interprint Polska, producent papieru dekoracyjnego, została założona w Ozorkowie w 1998 r. przez międzynarodowy koncern Interprint. Powstała na terenie Łódzkiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Działalność firmy skupia się na tworzeniu wyspecjalizowanego nadruku na papierze dekoracyjnym wykorzystywanym w przemyśle meblowym.

— Mimo bliskiej współpracy z innymi zakładami koncernu, polska spółka jest samodzielną jednostką — zaznacza Bernhard Lukaschyk, dyrektor generalny w Interprint Polska.

Kapitał koncernu Interprint w 100 proc. pochodzi z Niemiec. Przedsiębiorstwo działa na międzynarodowych rynkach ponad 30 lat. Posiada laboratorium wzornicze we Włoszech oraz agentów handlowych w Portugalii, Turcji, Izraelu czy państwach Ameryki Południowej, a także biuro handlowe w Moskwie.

— Jednym z powodów uruchomienia firmy w Polsce był dynamiczny rozwój przemysłu meblarskiego oraz wcześniejsze kontakty z klientami — producentami płyt laminowanych, paneli podłogowych, folii finish czy HPL. Istotne jest również to, że wiele zakładów tej branży należy do kapitału niemieckiego — twierdzi Bernhard Lukaschyk.

Kolejna fabryka koncernu Interprint powstanie wkrótce w Chinach.

Produkowany w Polsce papier dekoracyjny sprzedawany jest jedynie w systemie business to business, jako półfabrykat producentom mebli, paneli, blatów itp. Zakład posiada przy tym maszyny drukarskie najnowszej generacji oraz własną mieszalnię farb i urządzenie do mycia cylindrów i laboratorium.

— Ozorkowska fabryka prowadzi działalność dwutorowo. Część produktów eksportujemy na Zachód, wykorzystując kanały dystrybucyjne spółki matki. Natomiast część sprzedawana jest na terenie Polski — naszego największego rynku zbytu, ale nie jedynego. Prowadzimy także samodzielnie eksport towarów do krajów Europy Wschodniej i Południowej — mówi Bernhard Lukaschyk.

Dodaje on, że firma nie ma w najbliższych planach poszerzania obecnego asortymentu. Zamierza przede wszystkim położyć jeszcze większy nacisk na jego doskonalenie.

Organizator

Puls Biznesu

Autor rankingu

Coface