Dostępność Plus: granty na oryginalny dizajn

opublikowano: 18-02-2021, 15:21

MŚP spoza makroregionu Polska Wschodnia mogą wziąć udział w wyścigu o dotacje na autorskie wzornictwo.

Przez najbliższych kilka miesięcy przedstawiciele biznesu mogą ubiegać się o wsparcie z poddziałania 2.3.5 programu Inteligentny Rozwój ( „Design dla przedsiębiorców”). Granty sfinansują profesjonalny proces projektowy i pomogą MŚP wprowadzić na rynek wyroby lub usługi przeznaczone dla osób z niepełnosprawnościami.

Konkurs jest podzielony na rundy. Pierwsza zakończy się już niebawem, bo 28 lutego, natomiast kolejne – 31 maja i 28 lipca.

— Przedsiębiorcy, którzy planują ubiegać się o dofinansowanie, nie powinni zwlekać ze składaniem wniosków. Zgodnie z regulaminem konkursu może on być zamknięty przed upływem wspomnianych terminów — podkreśla Agnieszka Wykrzykowska, senior menedżer w Grant Thornton.

Do podziału między wnioskodawców jest 70 mln zł. Z tej puli 8,5 mln zł wesprze firmy z województwa mazowieckiego, a reszta pieniędzy popłynie do przedsiębiorstw z reszty kraju z wyjątkiem makroregionu Polska Wschodnia (woj. lubelskie, podkarpackie, podlaskie, świętokrzyskie i warmińsko-mazurskie). Dla tych firm Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) zarezerwowała granty na wdrożenie strategii wzorniczej w działaniu 1.4 programu Polska Wschodnia.

Jeżeli wartość dofinansowania wnioskowanego przez mazowieckich przedsiębiorców przekroczy 150 proc. przewidzianej dla nich puli, a dla firm z pozostałych wspomnianych województw – 120 proc., wtedy PARP zamknie nabór wcześniej. Nie nastąpi to jednak z dnia na dzień. Przedstawiciele rządowej agencji poinformują o tym nie później niż w ciągu pięciu dni przed planowanym terminem zakończenia konkursu.

Najlepsze projekty biorące udział w naborze mogą liczyć na dotacje w wysokości ponad 1,1 mln zł.

Puls Firmy
Użyteczne informacje dla mikro-, małych i średnich firm. Porady i przekrojowe artykuły, dzięki którym dowiesz się, jak rozwinąć biznes
ZAPISZ MNIE
×
Puls Firmy
autor: Sylwester Sacharczuk
Wysyłany raz w tygodniu
Sylwester Sacharczuk
Użyteczne informacje dla mikro-, małych i średnich firm. Porady i przekrojowe artykuły, dzięki którym dowiesz się, jak rozwinąć biznes
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane