Doświadczenie pomaga pokonać kryzys

PB
opublikowano: 12-10-2009, 00:00

Reinhold Würth, przewiduje, że kryzys skończy się w 2011 r., a wtedy wymiana gospodarcza znów przyspieszy.

Reinhold Würth, przewiduje, że kryzys skończy się w 2011 r., a wtedy wymiana gospodarcza znów przyspieszy.

"Puls Biznesu": Czy przed 1989 rokiem firma Würth była obecna na polskim rynku? Jeśli tak, to w jaki sposób jej produkty trafiały do naszego kraju?

Reinhold Würth: Spółka Würth Polska została założona w 1990 r. Od tego czasu rynek polski był obsługiwany przez przedstawicieli handlowych, którzy docierali do klientów. Niemniej historia działalności w Polsce sięga jeszcze dalej, ponieważ firma Würth miała kontakty handlowe z Polską już wcześniej, kiedy to kupowała stalowe śruby w polskich fabrykach.

Kiedy uznał pan, że polski rynek jest już gotowy do tego, żeby otworzyć w naszym kraju oddział firmy Würth i jak pan go rozwijał?

Tak jak w przypadku innych państw z tzw. Bloku Wschodniego pełnoprawne przedstawicielstwo spółki w Polsce zostało założone w 1990 roku. Zaczęliśmy od poszukiwania dyrektora zarządzającego z odpowiednimi kwalifikacjami. Następnie wnieśliśmy kapitał zakładowy, stworzyliśmy odpowiednią bazę produktową i rozpoczęliśmy działalność.

Czy mimo kryzysu wiąże pan jakieś specjalne nadzieje z polskim oddziałem swojej firmy i czy przewiduje pan dla niego jakieś specjalne zadania w regionie?

Światowy kryzys dotknął także Grupę Würth. W pierwszych dziewięciu miesiącach 2009 roku odnotowaliśmy 17-proc. spadek sprzedaży w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. W ciągu 60 lat pracy zawodowej przeszedłem już przez przynajmniej osiem recesji i kryzysów. Jednak, mówiąc szczerze, żaden z nich nie był tak poważny jak obecny.

Dzięki rygorystycznemu sposobowi zarządzania kosztami całemu koncernowi Würth, w tym także Würth Polska, udało się jednak uzyskać dodatni wynik finansowy. Kiedy kryzys minie, co — jak sądzę — nastąpi w drugiej połowie 2011 roku, polski rynek ponownie cechować będą ogromne możliwości rozwoju, z których zamierzamy skorzystać dzięki zaangażowaniu naszych 560 pracowników Würth Polska.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PB

Polecane