Dotacje na promocję marek

Dorota ZawiślińskaDorota Zawiślińska
opublikowano: 2021-03-30 14:11

W konkursie PARP aż 432 firmy ubiegają się w sumie o ponad 110 mln zł. W puli jest 50 mln zł.

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) zamknęła konkurs Go to Brand – Expo 2020, czyli poddziałanie 3.3.3 programu operacyjnego Inteligentny Rozwój. Popyt na dotacje dla MŚP, które chcą promować swoje marki produktowe w krajach Zatoki Perskiej, ponad dwukrotnie przekroczył budżetowe możliwości naboru. Do PARP wpłynęły 432 wnioski o dofinansowanie na łączną kwotę ponad 110 mln zł. Budżet konkursu wynosi 50 mln zł. Z powodu pandemii aż 26 przedsiębiorców zwróciło się do PARP z prośbą o wydłużenie terminu składania wniosków o 14 dni.

Każda firma ma szansę na grant w wysokości ponad 455 tys. zł. Beneficjenci wezmą udział w Wystawie Światowej Expo 2020 w Dubaju. To największe na świecie wydarzenie gospodarcze. Z powodu wybuchu pandemii jego ubiegłoroczna edycja została przesunięta o rok i będzie trwała od 1 października do 31 marca 2022 r.

– W konkursie Go to Brand wystartowało ponad 430 firm, z czego 125 z województwa mazowieckiego. Tak duże zainteresowanie naborem to dowód na to, że polscy przedsiębiorcy nie przestają szukać szans na rozwój firm, są pewni jakości swoich produktów i gotowi do konkurowania na najbardziej wymagających rynkach – mówi Marcin Czyża, wiceprezes PARP.

Duże szanse na dofinansowanie mają projekty z sektorów m.in. biotechnologii i farmaceutyków, maszyn i urządzeń, mody i kosmetyków, IT/ICT, sprzętu medycznego, mebli i usług prozdrowotnych.