Drago Entertainment szuka inwestorów

Szymon Maj
opublikowano: 15-10-2019, 22:00

Pierwsze kroki na rynku gier stawiali 20 lat temu. Po długiej pracy jako producent zamierzają wejść na rynek z własnym tytułem

Początkowo działalność spółki polegała na tworzeniu gier na zlecenie firm zewnętrznych. W 2018 r. wraz ze zmianą strategii w kierunku wydawania gier Drago Entertainment nawiązało współpracę z Movie Games, deweloperem gier notowanym na NewConnect i wycenianym na ponad 90 mln zł. Teraz spółka chce rozszerzyć działalność dzięki pieniądzom z akcji crowdfundingowej na platformie Smartfunds.

CELE:
CELE:
Drago Entertainment, którego największym udziałowcem jest Lucjan Mikociak, potrzebuje pieniędzy na nowe gry, m.in. symulator food trucka
Fot. ARC

— Celem kampanii jest pozyskanie finansowania o wartości prawie 1,6 mln zł. Minimalny wynik, jaki chcemy osiągnąć, to 0,8 mln zł, co pozwoli na częściową realizację przyjętych celów, a więc rozwój własnych produkcji — mówi Joanna Tynor, prezes Drago Entertainment.

Spółka zapowiedziała wydanie pięciu gier — symulatorów o różnej tematyce, m.in. Gas Station Symulator, Food Truck Symulator oraz Airport Contraband. Te tytuły to małe produkcje. Budżet każdej wynosi około 300 tys. zł. Lucjan Mikociak, współzałożyciel i szef studia, uważa, że symulatory to dobre rozwiązanie, by dywersyfikować przychody firmy. Spółka ma także ambitne cele wydawnicze.

— Chcemy dokończyć i wydać grę typu FPS/survival w klimacie postapokaliptycznym. Tytuł zostanie oficjalnie zapowiedziany w IV kw. 2019 r. — dodaje Joanna Tynor.

Przewidziany budżet na stworzenie tej produkcji to 1,5-2 mln zł.

Po kapitał

Wycena pre-money całego biznesu to 14 mln zł. Kwota, którą spółka chce wykorzystać, wynosi prawie 1,6 mln zł, a oferowany procent udziałów to maksymalnie 10,4 proc. W przypadku dużego zainteresowania będą prowadzone dodatkowe oferty.

— Kampania crowdfundingowa to dla nas nie tylko szansa na sfinansowanie realizacji projektów,ale także sposobność do tego, by zaprezentować te produkcje, nad którymi pracujemy. Niektóre z nich gracze mogą zobaczyć już teraz na platformie Steam — mówi Joanna Tynor.

Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

Inwestorzy w ramach oferty obejmują udziały w spółce z o.o. Najbardziej prawdopodobną opcją wyjścia z inwestycji będzie sprzedaż akcji na rynku po debiucie na NewConnect. Planowana data debiutu to IV kwartał 2020 r.

W dniach 3-14 października odbyła się prekampania, w której zebrano 181 tys. zł, co stanowi prawie 22 proc. planowanej minimalnej kwoty.

Finanse

W ubiegłym roku spółka zadecydowała o wznowieniu produkcji własnych gier. Wiązało się to ze spadkiem przychodów. W 2018 r., czyli w momencie zmiany modelu działania, firma wypracowała 1,5 mln zł, wynik EBITDA wyniósł5 tys., a zysk netto 18 tys. W 2017 r. przychody były większe o 0,5 mln zł, w 2016 r. było to 2,7 mln zł. Największym udziałowcem Drago Entertainment jest szef studia — Lucjan Mikociak (51 udziałów), po 27 udziałów mają Joanna Tynor i Anna Rutkowska. Mniejszościowym udziałowcem spółki jest także spółka Movie Games (33 udziały).

— Chcemy jak najlepiej wykorzystać wieloletnie doświadczenie członków zespołu. Aby spółka mogła skorzystać na wzroście rynku gier komputerowych, musi umieć tworzyć produkcje, które są unikalne. Z punktu widzenia inwestorów trzeba jednak zachować balans pomiędzy planami i kosztami produkcji. Drago ma obie te cechy — mówi Mateusz Wcześniak, prezes Movie Games.

Drago Entertainment to kolejna w tym roku spółka z branży gier, która szuka kapitału na platformie crowdfundingowej. Na FindFunds 1,8 mln zł zebrała spółka Punch Punk Games, 2,1 mln zł Polyslash, a 1,65 mln z Pentacle.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Szymon Maj

Polecane