Droga, tania, hybrydowa

Auto do floty: Toyota Auris Hybrid

Droga? Na stracie owszem. Ale jak przyłożyć się do liczenia, to okaże się, że hybrydowa odmiana Aurisa pochłania podobne pieniądze co jej odpowiednik z dieslem. Poza tym wszyscy – a szczególnie korporacje – mówią o swoim „eko” stylu. Czas więc przekuć słowa w czyny. Panie i Panowie, do hybryd!

Auto do floty: Toyota Auris Hybrid
Zobacz więcej

Auto do floty: Toyota Auris Hybrid

Wyposażenie

Premium. Całkiem solidny pakiet podstawowy (słowem: „biedniej” się nie da). Jest siedem poduszek powietrznych i zestaw systemów (stabilizacji toru jazdy, kontroli trakcji, wspomagania pokonywania podjazdów, ABS z EBD). Na tylnej kanapie – isofix (na skrajnych miejscach). Jest immobiliser, sygnalizacja niezapiętych pasów i przednie lampy przeciwmgłowe. Zamiast koła zapadowego zestaw naprawczy. Są światła do jazdy dziennej (LED), elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka, a światła mijania mają funkcję opóźnionego wyłączania („follow me home”). Komputer pokładowy z centralnie umieszczonym wyświetlaczem, centralny zamek z pilotem, skórzana kierownica i manualna klimatyzacja. Przednie szyby są sterowane elektrycznie (tył na korbę).

Układ kierowniczy wspomagany, a kierownica regulowana w dwóch płaszczyznach. Fotele kierowcy i pasażera mają regulację wysokości. Tylna kanapa jest dzielona i składana (60/40). Tapicerka materiałowa. W tzw. standardzie jest również ruchomy przedni podłokietnik . Podłokietnik jest także na tylnej kanapie. Ponadto: radio z CD i MP3 z sześcioma głośnikami, systemem bluetooth, wejściami USB i Aux-in oraz sterowaniem z koła kierownicy. Jest kamera cofania. Auto spoczywa na 15-calowych aluminiowych felgach (opony 195/65). Jest wyposażone w tylny spojler. Klamki i lusterka (w których zainstalowano kierunkowskazy) są pokryte lakierem. Jest też kilka chromowanych wstawek. Całość kosztuje 84 900 zł.

Prestige. Wersja droższa o 11 tys. zł. Do zestawu Premium dodano: skrętne biksenonowe reflektory, system „Auto high beam” – odpowiadający za automatyczne sterowanie światłami drogowymi, tempomat i elektrochromatyczne lusterko wsteczne. Zdecydowani na ten pakiet otrzymają również system automatycznego parkowania (SIPA), elektrycznie regulowane tylne szyby i podwójną podłogę w bagażniku. Boczne lusterka są elektrycznie składane, a klimatyzacja automatyczna i dwustrefowa. Do tego czujniki: zmierzchu i deszczu oraz system zapewniający tzw. bezkluczykowy dostęp do auta. Tapicerka nadal jest materiałowa, ale z skórzanymi boczkami. Do tego podgrzewane fotele (kierowcy także z regulacją odcinka lędźwiowego). Koła – 17-calowe aluminiowe (opony 225/45).

Warto kupić, bo…

Jeśli się przyłożyć do liczenia, to cena hybrydy nie powali na kolana.

Standardowe wyposażenie jest przebogate.

Jeśli chcesz, by twoja firma była „eko”, to jest to jeden ze sposobów.

Do Twojej floty wybraliśmy…

…Toyotę Auris Hybrid Premium za 84 900 zł

Miasto jest żywiołem hybryd. To tam są oszczędniejsze niż auta z dieslami i silnikami benzynowymi.

Nudą wieje. Ale to nie wina hybrydy. Po prostu to nowy Auris jest nudny.

Kupując auto z napędem hybrydowym, nie możesz liczyć (w Polsce) na jakiekolwiek ulgi podatkowe lub inne bonusy.

Niech nie odstraszy cię cena. Daj sobie czas i porównaj sumiennie ceny aut z podobnym wyposażeniem, ale z silnikami Diesla. Cały czas są tańsze? To uwzględnij sporo tańszy serwis hybryd (brak alternatora, pasków klinowych, oddzielnie działającego sprzęgła). Oczywiście hybryda (używana w mieście) jest też oszczędniejsza od diesla o porównywalnej mocy. Dobrze policzone koszty tzw. TCO (total cost of ownership), uwzględniające wartości rezydualne auta, pokażą, że hybryda wcale nie jest dużo droższa od porównywalnych samochodów z silnikami wysokoprężnymi lub benzynowymi.

Czy wiesz, że…

Już we wrześniu 2013 r. do polskich salonów Toyoty wjedzie Auris na nadwoziu kombi. Będą go napędzały diesle, silniki benzynowe lub układ hybrydowy (także w wersji kombi akumulatory będą ukryte pod podłogą).

Podobne u konkurencji*

Brak konkurencyjnych propozycji w tym segmencie.

Trzeba pamiętać, że…

*auta z tego samego segmentu, z takim samym rodzajem nadwozia, o podobnych osiągach i ze zbliżonym wyposażeniem. Ceny katalogowe (bez uwzględnienia promocji i rabatów oraz limitowanych wersji).

Jak kupić, jak zapłacić?

84 900 – 95 900

zł brutto

Za gotówkę: 84 900 zł

Na kredyt (miesięczna rata): 1623,58 zł – mBank – prowizja 1 proc., oprocentowanie rzeczywiste 7,13 proc.

1623,69 zł – Multibank – prowizja 3 proc., oprocentowanie rzeczywiste 7,14 proc.

1671,17 zł – BNP PARIBAS – prowizja 1 proc., oprocentowanie rzeczywiste 8,74 proc.

Założenia: 20 proc. opłaty własnej, czas kredytowania 48 mies. Waluta PLN. Symulację przygotowano w oparciu o kalkulator Autoa.pl.

W leasingu (miesięczna rata):

1659 zł – 20 proc. opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, wykup maksymalny 4,5 proc. Symulację przygotował Masterlease*. Wynajem (leasing z serwisem, miesięczna rata):

1322 zł – 20 proc. opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, wykup maksymalny 33,0 proc. Rata zawiera mechaniczny serwis gwarancyjny i pogwarancyjny w ramach łącznego limitu kilometrów 80 tys. oraz koordynację likwidacji szkód komunikacyjnych. Symulację przygotował Masterlease*.

*Symulacja nie jest ofertą handlową.

Miejsce

Bagażnik Toyoty Auris Hybrid ma 360 l pojemności i jest identyczny jak w „normalnym” Aurisie. Akumulatory ukryto pod podłogą, więc nie ograniczają przestrzeni w aucie.

Silnik

Hybrid 135. Układ hybrydowy składający się z czterocylindrowego silnika spalinowego i silnika elektrycznego. Napęd na przednią oś. Dostępny wyłącznie z automatyczną przekładnią E-CVT. Silnik spalinowy

poj. 1798 ccm moc 99 KM maksymalny moment obrotowy (przy 4,0 tys. obr./min) 142 N

mSilnik elektryczny

moc maksymalny moment obrotowy

Układ hybrydowy

moc przyspieszenie od 0 do 100 km/h prędkość maksymalna spalanie: w mieście poza miastem średnia emisja CO

2 80 KM

207 N

m136 KM

10,9 s

180 km/h

3,8 l/100 km

3,8 l/100 km

87 g/1 km

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Bołtryk

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Firmy / Droga, tania, hybrydowa