AkademikerPension był jednym z 14 inwestorów, którzy w grudniu ub.r. wezwali linie Wizz Air do umożliwienia pracownikom tworzenia związków zawodowych. Fundusz stwierdził w poniedziałek, że jego rozmowy z zarządem przewoźnika nie przyniosły pożądanych skutków i zamierza wycofać się z inwestycji. Jego udziały są wartę ponad 3 mln USD, a całkowita kapitalizacja rynkowa taniej linii sięga 6 mld USD.
Wizz Air nie zgadza się z zarzutami formułowanymi przez AkademikerPension. “Bardzo poważnie traktujemy współpracę ze swoimi pracownikami i jesteśmy przekonani, że nasze struktury i procesy, które zostały wprowadzone w celu wspierania otwartego i przejrzystego dialogu, działają wyjątkowo dobrze” - stwierdził przewoźnik w oświadczeniu.
Linie lotnicze dodały, że w najbliższym czasie planują zwiększyć zatrudnienie o 1000 nowych osób, a pensje wzrosną do poziomów sprzed pandemii, gdy tylko ożywienie w turystyce przybierze na sile.