Firma badawcza Nielsen przestudiowała w okresie jednego miesiąca przed mistrzostwami anglojęzyczne fora dyskusyjne, serwisy społecznościowe i blogi. Wynik? Najwięcej szumu było wokół Nike, mimo że to Adidas, a nie Nike jest oficjalnym sponsorem mundialu.

Nike uzyskało aż 30,2 proc. udziałów w wiadomościach związanych z mistrzostwami, wynik Adidasa to ledwie 14,4 proc.
Powiodło się także Carlsbergowi, który był szóstą najbardziej dyskutowaną w internecie marką i zdystansował Budweisera, który nie dostał się nawet do pierwszej dziesiątki. Budweiser jest oficjalnym partnerem FIFA, Carlsberg nie sponsoruje bezpośrednio samego mundialu.
Eksperci podkreślają, że te wyniki to zasługa w dużym stopniu udanych spotów reklamowych Nike i Carlsberga, które robiły furorę i internauci chętnie dzielili się linkami i spostrzeżeniami na temat kampanii.
Tegoroczny mundial ma pobić wszystkie rekordy w historii telewizji.