Dwie godziny dla rodziny

  • Dorota Czerwińska
06-05-2013, 00:00

Zrównoważone życie prywatne pracownika przekłada się na jego zaangażowanie zawodowe i na komfort pracy.

— Nacisk kładziony przez pracodawcę na równowagę między życiem prywatnym i obowiązkami zawodowymi pracowników może wzmacniać ich poczucie więzi z firmą i wpływać na realizację celów biznesowych — mówi Zofia Dzik, prezes Fundacji Humanites-Sztuka Wychowania, która po raz drugi organizuje akcję społeczną „Dwie godziny dla rodziny”.

Fundacja zachęca pracodawców do świętowania poprzez skrócenie dnia pracy 15 maja o dwie godziny i zainspirowania pracowników do spędzenia tego dodatkowego wolnego czasuz bliskimi, a także do międzypokoleniowych rozmów. — Poprzez naszą akcję chcemy zwrócić uwagę pracodawców i pracowników na wagę więzi rodzinnych w rozwoju młodego pokolenia, kształtowaniu jego systemu wartości i umiejętności społecznych — wyjaśnia Zofia Dzik.

Jak pokazują badania prof. Barbary Fatygi z Uniwersytetu Warszawskiego, tylko około 20 proc. dorosłych wychowujących dzieci i młodzież zna ich potrzeby i formy spędzania wolnego czasu. A co równie ciekawe — młodzież jest spragniona więzi i dobrych relacji z dorosłymi.

— Na co dzień często brakuje nam czasu dla najbliższych, a Dzień Rodziny może być tą szczególną okolicznością, gdy podarujemy sobie i naszym bliskim trochę „wolno płynącego czasu” — dodaje Zofia Dzik.

Celem akcji jest także budowanie świadomości dotyczącej istotnej roli więzi rodzinnych, które są nie tylko fundamentem rozwoju młodego pokolenia, ale również istotnym zapleczem, z którego można korzystać w sytuacjach kryzysowych w życiu. Tematem przewodnim tegorocznej edycji akcji są „Szkolne wspomnienia — przez pokolenia”.

Fundacja zachęca, by wspólny czas spędzić na rodzinnych wspomnieniach z dzieciństwa, pogawędce o dziadkach, krewnych, sąsiadach, przyjaciołach, o marzeniach, rodzinnych zwyczajach, tradycjach i do sięgnięcia na nowo do starych zdjęć. W ubiegłym roku w akcji udział wzięło kilkadziesiąt firm, m.in. Tchibo, Play, K2, Wirtualna Polska, JVC, Vattenffall. Przedsiębiorstwa, które zaangażują się w akcję zostaną wyróżnione na stronie www.mamrodzine.pl.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Dorota Czerwińska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Kariera / Dwie godziny dla rodziny