Dwójka z J&S w nieruchomościach

Emil Górecki
opublikowano: 16-09-2011, 00:00

Paliwowi biznesmeni sprawdzają się w deweloperce. Rzucą rękawicę projektowi Złota 44.

Paliwowi biznesmeni sprawdzają się w deweloperce. Rzucą rękawicę projektowi Złota 44.

Cosmopolitan Twarda 2/4 to wieżowiec, który powstaje u zbiegu ul. Emilii Plater i Twardej w Warszawie. Projekt do tej pory firmował deweloper Hines, który zbudował m.in. biurowiec Metropolitan przy pl. Piłsudskiego. Jednak właścicielem Cosmopolitana od początku była spółka Tacit Development, za którą stoją biznesmeni z branży paliwowej — Grzegorz Jankilewicz i Sławomir Smołokowski, właściciele Mercuria Energy Group (dawniej JS). Za sterami Tacit Development stoi Michał Borowski, były naczelny architekt Warszawy, do ubiegłego roku związany ze spółką deweloperską Reinhold.

Cosmopolitan Twarda ma być inwestycją klasy Złotej 44 — apartamentowca zaprojektowanego przez Daniela Libeskinda i budowanego przez luksemburskie Orco Property Group. W tym budynku sprzedano prawie 40 proc. apartamentów. Wieżowiec należący do Tacit będzie miał 160 m wysokości, 44 piętra i 250 mieszkań, z których zdecydowana większość będzie miała 50-70 mkw. Budynek będzie gotowy w połowie 2013 r. Zaprojektowany został w chicagowskiej pracowni Helmuta Jahna. Cena metra w Cosmopolitan będzie wynosiła około 20 tys. zł. Sprzedaż rozpocznie się w styczniu 2012 r.

— Inwestycja ma zagwarantowane pełne finansowanie z własnych źródeł. Brak finansowania bankowego to pewien komfort. Bank nie będzie nam mógł zatrzymać wpłat kolejnych transzy kredytów, gdyby sprzedaż postępowała wolniej, niż przyjmujemy — tłumaczy Michał Borowski, prezes Tacit Development.

— W obecnych warunkach uzyskanie finansowania na projekt apartamentowy to karkołomne zadanie. Jednak wraz z postępem prac banki pewnie same będą się zgłaszały do inwestora z ofertami — uważa Sławomir Horbaczewski, wiceprezes dewelopera Marvipol.

Przedstawiciele Orco konkurencji się nie boją.

— Złota 44 jest klasyfikowana o półkę wyżej. Średnia cena metra wynosi 28 tys. zł, a wielkość apartamentu 150 mkw. Te inwestycje są skierowane do innego klienta — mówi Alicja Kościesza z Orco.

Szef Tacit Development określa spółkę jako nowego, poważnego gracza na polskim rynku deweloperskim. Wskazuje na doświadczenia innych spółek z grupy kapitałowej. To m.in. mały, butikowy hotel Rialto czy Rezydencja Parkowa z 20 mieszkaniami w Warszawie. Jednak pytań o strategię unika.

— Jest dużo pomysłów, ale najpierw skupiamy się na Cosmopolitanie — mówi Michał Borowski.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Emil Górecki

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu